Cas Lamens  Innovation that excites

Nieuws

Lees hieronder het laatste nieuws rondom Cas Lamens en Nissan

18 11

INTERSTAR, PRIMASTAR en TOWNSTAR:

Met een vernieuwd aanbod lichte bedrijfswagens bepaalt Nissan de richting voor zijn bedrijfswagens
Interstar, Primastar en nieuwe Townstar zorgen voor duurzame groei aangezien vraag naar bedrijfswagens toeneemt
Met de nieuwe Townstar voorop beantwoordt het nieuwe modellenaanbod aan de veranderende klantbehoeften
Amsterdam, 28 september 2021 – Nissan zet een nieuwe stap met zijn strategie voor lichte bedrijfswagens en onthult een vernieuwd en hernoemd aanbod dat bestaat uit de Interstar, de Primastar en de nieuwe Townstar.

Met deze drie modellen brengt Nissan eenheid in zijn aanbod van lichte bedrijfswagens voor Europa. Dit modellenaanbod biedt zakelijke klanten – zij zijn immers de basis van de strategie voor lichte bedrijfswagens – efficiënte mobiliteit.

De NV400 is omgedoopt tot Interstar en met dit model zorgt Nissan voor een sterkere aanwezigheid in het segment van de grote bestelbussen. De scherper gelijnde NV300 krijgt de naam Primastar en is de middelgrote optie, terwijl Nissan het segment van de compacte bestelbussen bedient met de volledig nieuwe Townstar.

‘Met dit toonaangevende aanbod van lichte bedrijfswagens blijft Nissan ondersteuning bieden aan ondernemers, zowel vandaag als in de toekomst. Dankzij uitgebreide configuratiemogelijkheden biedt het vernieuwde aanbod voor iedere zakelijke uitdaging een oplossing. Van de grote Interstar via de veelzijdige middelgrote Primastar tot de compacte, innovatieve nieuwe Townstar. We luisteren naar onze klanten en blijven voldoen aan hun uiteenlopende behoeften’, zegt Emmanuelle Serazin, LCV & Corporate Sales Director van Nissan Europe.

Als onderdeel van het Nissan NEXT-transformatieplan versterkt het vernieuwde aanbod de slagkracht van de Alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi. Het zorgt voor concurrentievoordelen die het mogelijk maken om het marktaandeel in Europa in de loop naar 2025 te vergroten.

‘We geven prioriteit aan ons bedrijfswagenaanbod en maken gebruik van de kwaliteiten en expertise van de Alliantie om duurzame groei te bereiken. Met de nieuwe Townstar heeft het Nissan-design een nog hoger niveau bereikt en in combinatie met de unieke technologie versterkt Nissan daarmee zijn aanwezigheid in de markt van lichte bedrijfswagens”, zegt Serazin.

E-commerce blijft zich verder ontwikkelen, de verstedelijking neemt toe en het ondernemerschap wordt steeds populairder. Bedrijven moeten rekening houden met veranderende regelgeving op gebied van mobiliteit en een sterkere focus op duurzaamheid.

Als leider op het gebied van elektrische lichte bedrijfswagens borduurt Nissan voort op zijn expertise en sterke historie op gebied van elektrificatie. Een volledig elektrische versie van de nieuwe Townstar volgt de baanbrekende e-NV200 op, een van de eerste elektrische bedrijfswagens in massaproductie. Met op de Ariya geïnspireerde designdetails, zoals de kenmerkende koplampen en het iconische Kumiko-patroon in het front, is de Nissan Townstar een geavanceerd aanbod.

De nieuwe Townstar is het eerste Europese model dat het nieuwe Nissan-logo draagt en belichaamt het innovatieve design en de technologie van Nissan. De nieuwe compacte bedrijfswagen wordt in de fabriek in Maubeuge (Noord-Frankrijk) gebouwd op het CMF-CD-platform van de Alliantie en is het begin van een nieuw tijdperk voor lichte bedrijfswagens van Nissan.

De aanzienlijk verbeterde Primastar onderscheidt zich met een scherp en dynamisch design, dankzij de nieuwe in elkaar grijpende grille, LED-koplampen en (optionele) lichtmetalen 17-inchwielen. Ook is hij voorzien van nieuwe Advanced Driving Assistance Systems (ADAS) die het comfort en de veiligheid verder verbeteren. Bijvoorbeeld met Blind Spot Warning, Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition, Adaptive Cruise Control en Intelligent Emergency Braking.

De middelgrote Primastar beschikt met de reeks motoren die voldoen aan de Euro 6d-emissienorm over meer vermogen. Daarmee profiteren klanten van de nieuwste lage-emissie-aandrijftechnologie, met zowel handgeschakelde als automatische transmissies met dubbele koppeling.

Nissan blijft zich inzetten om bedrijven te helpen om toekomstbestendig te worden. Daarom wordt ieder model van het vernieuwde aanbod voor extra gemoedsrust geleverd met een in heel Europa geldige toonaangevende 5 jaar garantie.

Elektrificatie zal in de markt van lichte bedrijfswagens een steeds grotere rol gaan spelen. Het nieuwe aanbod lichte bedrijfswagens van Nissan helpt bedrijven toekomstbestendig te worden.

Lees verder
18 11

Nieuwe Nissan Townstar

Nieuwe Nissan Townstar biedt met volledig elektrische aandrijving een zeer concurrerend aanbod
Voortbordurend op het succes van de baanbrekende e-NV200 zal de volledig elektrische Townstar de overstap naar emissievrij rijden verder versnellen
Met meer dan twintig geavanceerde technologieën en veelzijdige configuratiemogelijkheden biedt deze nieuwe lichte bedrijfswagen zekerheid en connectiviteit

Berkel 18-11-2021 – Nissan onthult met de nieuwe Townstar zijn nieuwste generatie compacte lichte bedrijfswagens. De volledig elektrisch aangedreven Townstar zal de overstap naar elektrificatie verder versnellen.

Nog nooit bood een lichte bedrijfswagen van Nissan zo veel technologie: de Townstar introduceert meer dan twintig technologieën die nieuw zijn in het segment van lichte bedrijfswagens. Daarmee is de Nissan Townstar, die leverbaar wordt in zowel bestel- als personenuitvoering, een geduchte concurrent in zijn segment.

De Nissan Townstar bouwt voort op het succes van de Nissan e-NV200, een pionier en toonaangevend op de markt van elektrische lichte bedrijfswagens. De volledig elektrische Townstar is nog verder geoptimaliseerd voor de behoeften van zijn berijders. Met een verbeterde batterij van 44 kWh, geavanceerde technologie en lage gebruikskosten is deze elektrische Townstar zeer efficiënt en duurzaam.

‘Met een efficiënte aandrijflijn, een ergonomisch design en unieke technologieën is de nieuwe Townstar volledig uitgerust om te voldoen aan de steeds veranderende behoeften van klanten’, zegt Emmanuelle Serazin, LCV & Corporate Sales Director van Nissan Europe.

‘Met steeds strengere emissienormen, meer milieuzones en de grotere vraag naar last-mile delivery gaan zowel grote als kleine bedrijven op zoek naar effectieve en duurzame oplossingen om concurrerend te blijven’, vervolgt Emmanuelle.


Betrouwbare en efficiënte aandrijflijn

De nieuwe Nissan Townstar is ontwikkeld voor optimale efficiëntie en veelzijdigheid in stedelijke gebieden. Om aan de uiteenlopende behoeften van de klant te voldoen, wordt hij leverbaar in zowel bestel- als personenuitvoering.

De volledig elektrische Townstar – die de Nissan e-NV200 vervangt – profiteert van de uitgebreide ervaring van Nissan op het gebied van elektrisch aangedreven lichte bedrijfswagens. De Townstar is voorzien van geavanceerde technologie en een batterij met een capaciteit van 44 kWh. Hij combineert intelligent energiemanagement met effectieve batterijkoeling in een geoptimaliseerd pakket. De Townstar heeft een actieradius tot 285 km (onder voorbehoud van homologatie). Hij beschikt over een vermogen van 90 kW (122 pk) en het koppel bedraagt 245 Nm.


Nieuwste veiligheids- en infotainmenttechnologieën

Dankzij meer dan twintig nieuwe technologieën past de Nissan Townstar naadloos in het dagelijks leven van zijn gebruikers. De Townstar biedt zijn bestuurder rust en vertrouwen met een breed gamma veiligheidstechnologieën en geavanceerde bestuurdersassistentiesystemen. Onder meer Side Wind Assist, Trailer Sway Assist, Intelligent Emergency Braking met herkenning van voetgangers en fietsers, Junction Assist, Hands-Free Parking en Intelligent Cruise Control maken de Townstar toonaangevend in zijn klasse.

Voor het eerst past Nissan de Around View Monitor (AVM) toe in het segment van lichte bedrijfswagens. Met behulp van diverse camera’s toont het systeem op de display een 360o-overzicht van het gebied rond de auto. Zo kan de bestuurder ook in de stad zorgeloos manoeuvreren.

De Townstar is voorzien van het innovatieve en geavanceerde bestuurdersassistentiesysteem ProPilot, dat de bestuurder ondersteuning biedt op de snelweg. Zo nodig brengt ProPilot de Townstar in druk verkeer volledig tot stilstand en laat hem vervolgens weer optrekken om de voorganger automatisch te volgen. ProPilot houdt de Townstar in het midden van de rijstrook, zelfs in flauwe bochten.

Gemakkelijke connectiviteitsfuncties, zoals E-Call, Apple CarPlay/Android Auto en het draadloos opladen van smartphones, zijn direct vanaf de introductie leverbaar. Daarnaast zijn ook verder verbeterde Connected Services beschikbaar. Deze diensten zijn te gebruiken via de 8-inch touchscreen die in de volledig elektrische Townstar naast het 10-inch instrumentarium van de bestuurder bevindt.

Geavanceerd interieur- en exterieurdesign

De Nissan Townstar wordt gebouwd op het CMF-CD-platform van de Alliantie Renault-Nissan en is vanaf het begin ontworpen met kwaliteit en functionaliteit als prioriteit. Hij draagt bovendien als eerste Europese model het nieuwe Nissan-merklogo. Ook is de Townstar het eerste model dat wordt geïntroduceerd als onderdeel van het Nissan NEXT transformatieplan, waarbij duurzame winst en groei bij alle activiteiten van het merk centraal staan.

De besteluitvoering van de nieuwe Townstar is ontwikkeld om perfect te voldoen aan de behoeften van klanten zoals mkb’ers, die zoeken naar veelzijdigheid, gemak, ruimte en laadvermogen. Bovendien heeft de Townstar een handsfree parkeersysteem dat het parkeren in de stad gemakkelijker maakt.

De personenuitvoering van de nieuwe Townstar voorziet gezinnen van tot wel 755 liter aan bagageruimte. De Nissan Townstar verwelkomt zijn inzittenden met het comfort van een personenauto, verfijnde stoelen en portierbekleding en een moderne afwerking van de middenconsole en het instrumentenpaneel. Ook is er een uitgebreide veiligheidsuitrusting met onder meer een gordelverklikker, Automatic Emergency breaking system, Lane Keep Assist, Blind Spot Intervention en Traffic Sign Recognition.

De Townstar heeft esthetische verwijzingen naar de Ariya, zoals de kenmerkende standaard LED-koplampen en de aerodynamische voorzijde met Kumiko-patroon en een fris V-motion-design met dagrijverlichting.

Veelzijdige zakenpartner

Met zijn veelzijdige configuratiemogelijkheden is de Townstar een betrouwbare, comfortabele en efficiënte zakenpartner. Dankzij de laadruimte van maximaal 3,9 m3 kan de nieuwe compacte bestelbus met gemak twee Euro-pallets en maximaal 800 kg lading vervoeren. De krachtige aandrijflijnen maken een trekgewicht van maximaal 1.500 kg mogelijk. Zo is de Townstar geschikt voor allerlei toepassingen.

De laadruimte is toegankelijk via grote schuifdeuren aan de zijkant en aan de achterzijde naar wens via een achterklep of ongelijke deuren die in de verhouding 60:40 over 180o zijn open te draaien. Ook zijn er slimme opbergmogelijkheden en is een specifieke ruimte voor kantoorspullen aan boord.

Toonaangevend: 5 jaar garantie

Nissan blijft zich inzetten voor kwaliteit en zekerheid voor alle gebruikers van Nissan-bedrijfswagens. Bijvoorbeeld met de toonaangevende garantie van vijf jaar of 160.000 km in heel Europa en acht jaar of 160.000 km garantie op de batterij. De garantie geldt van bumper tot bumper voor de carrosserielak, originele onderdelen en accessoires en is inclusief pechhulp onderweg. Dit zorgt voor extra gemoedsrust onderweg.

Technische specificaties*

Bruikbare batterijcapaciteit

44 kWh

Max. vermogen

90 kW (122 pk)

Max. koppel

245 Nm

Verwachtte actieradius

Tot 285 km

Opladen AC

11 kW standaard, 22 kW optioneel

Opladen DC

75 DC met CCS

Laadtijd DC

0 tot 80% in 42 minuten

Batterijkoeling

Ja (standaard bij 22 kW, optioneel bij 11kW)

*Alle gegevens onder voorbehoud van homologatie.

Lees verder
05 11

Nieuwe Qashqai helpt veilig rijden met geavanceerde rijassistentietechnologie

Onderzoek Nissan: ruim een derde van alle Europese automobilisten is niet voorbereid op winterse omstandigheden
Nieuwe Qashqai helpt veilig rijden met geavanceerde rijassistentietechnologie


Volgens onderzoek van OnePoll* in opdracht van Nissan zegt 36% van de Europese automobilisten onvoldoende te zijn voorbereid op winterse rijomstandigheden. Ook zegt meer dan een kwart (27%) van de ondervraagden de extra veiligheidsvoorzieningen van hun auto niet te begrijpen of te gebruiken voor het rijden in de winter.

Na de invoering van de wintertijd zullen bestuurders vaker in het donker rijden, bijvoorbeeld tijdens de ochtend- en avondspits, terwijl de weersomstandigheden verslechteren. Voor meer dan de helft van de Europese automobilisten baren deze uitdagingen nu al zorgen, aangezien 55% toegeeft nerveus te zijn om in de winter te moeten rijden. 45% van de ondervraagden had graag willen leren hoe je in winterse omstandigheden moet rijden.

Voor hen is de nieuwe generatie Nissan Qashqai een prima metgezel waarmee ze met meer vertrouwen op pad kunnen gaan. De nieuwste Crossover van het merk zit boordevol geavanceerde technologie om bestuurders te assisteren bij het rijden in veeleisende rijomstandigheden en zo voor extra gemoedsrust en veiligheid te zorgen.

“We weten dat deze tijd van het jaar bij veel automobilisten een onveilig gevoel met zich meebrengt. Het onderzoek* toont ook aan dat 55% van de Europese automobilisten een reis annuleert of uitstelt bij slecht weer. We hebben de geheel nieuwe Nissan Qashqai uitgerust met gebruiksvriendelijke technologie waardoor bestuurders zich kunnen concentreren op de weg en zich gerustgesteld voelen in de wetenschap dat het voertuig ondersteuning biedt in uitdagende omstandigheden”, zegt Marco Fioravanti, Vice President Product Planning bij Nissan Europe.

Rijden in het donker of in de mist
Overdag kan sneeuwval of regen het moeilijk maken om andere voertuigen op de snelweg te zien of gezien te worden. Minder dan de helft (49%)* van de Europese automobilisten weet niet hoe ze hun koplampen moeten aanpassen aan de omstandigheden, zoals overschakelen van stads- naar dim- of grootlicht en andersom. Het afstellen van de hoogte van de koplampen is ook problematisch, aangezien slechts 59%* van de bestuurders erop vertrouwt om dit zelf te doen.

De nieuwe Qashqai is leverbaar met adaptieve matrixkoplampen die automatisch de lichtbundel aanpassen aan de wegomstandigheden. Ook medeweggebruikers profiteren van deze technologie, omdat het helpt om tegemoetkomend verkeer niet te verblinden, zoals regelmatig gebeurt doordat bestuurders vergeten hun grootlicht uit te schakelen als een tegenligger nadert.

Rijden in ijzige of besneeuwde omstandigheden
Veilig rijden in ijzige of besneeuwde omstandigheden begint al voordat je instapt. De meeste Europese automobilisten nemen niet de juiste voorzorgsmaatregelen in precaire weersomstandigheden. Meer dan de helft (52%)* wacht niet eens tot de voorruit volledig ontwasemd is voordat ze aan hun reis beginnen, waardoor ze zichzelf en anderen in gevaar kunnen brengen.

De nieuwe Qashqai kan voorzien worden van een voorruit met een geïntegreerd verwarmingselement. Hiermee kan sneeuw of ijs binnen enkele seconden gemakkelijk worden verwijderd, zodat je altijd met optimaal zicht naar voren aan je reis begint. Bovendien hebben de ingenieurs van Nissan de sproeikoppen van de ruitensproeiervloeistof geïntegreerd in de ruitenwissers. Daardoor wordt de vloeistof op de perfecte plek tegen de voorruit gesproeid voor een sneller en beter resultaat. Dat is ook waardevol bij ophoping van vuilresten door nevel van natte en zoute wegomstandigheden, waar we in de winter soms wel dagelijks mee te maken hebben.

Zelfs bij een perfect schone voorruit weet driekwart* van de ondervraagde automobilisten niet precies wat te doen als de auto begint te slippen in ijzige omstandigheden. Meer dan de helft (63%)* weet niet precies welke banden je het beste kunt kiezen als het sneeuwt en met welke remafstand je rekening moet houden op nat wegdek.

Bij sneeuw of regenachtig weer neemt de remweg toe, waardoor je je snelheid moet aanpassen. Toch denkt tweederde van de Europese automobilisten er niet bij na om voorafgaande aan de winter de remmen te laten controleren. En 37% van de ondervraagden denkt er niet bij na om langzamer te rijden in winterse omstandigheden. Dit, in combinatie met het gebrek aan kennis over de remafstand in ijzige omstandigheden, is zorgwekkend. Ook omdat 30%* van de Europese automobilisten denkt dat de remweg in dit soort omstandigheden drie keer groter is, terwijl de remweg tot wel tien keer zo groot is.

Met de nieuwe Qashqai debuteert Intelligent Forward Collision Warning van Nissan in Europa. Deze technologie gebruikt een voorspellende functie die verder kan kijken dan de voorligger en automatisch remt om een aanrijding te (helpen) voorkomen.

Voor optimale tractie in alle omstandigheden is de nieuwe Qashqai verkrijgbaar met geavanceerde vierwielaandrijving die continu de beschikbare tractie controleert. Als de voorwielen grip verliezen, worden de aandrijfkrachten in een fractie van een seconde over de achterwielen verdeeld. Tevens kunnen bestuurders kiezen uit verschillende rijmodi naar gelang de omstandigheden of hun voorkeuren, variërend van sneeuw tot offroad, sport, eco en standaard.

Veiliger rijden
Om bestuurders te helpen de aandacht bij de weg en het verkeer te houden, is de nieuwe Qashqai ook uit te rusten met een head-up display. Die toont de navigatie-aanwijzingen, bestuurdersassistentie en weginformatie in het gezichtsveld van de bestuurder.

Rijden op snelwegen met een bochtig verloop en met rijstroken van verschillende breedte kan ook voor de meest zelfverzekerde automobilisten een uitdaging zijn. Het aanbod van rijassistentiesystemen van de nieuwe Qashai omvat nu ook ProPILOT met Navi-link. Hiermee kan de auto zelf de snelheid aanpassen, bijvoorbeeld in delen waar een lagere maximumsnelheid geldt, of als een scherpe bocht of relatief korte op-/afrit nadert. De nieuwe Qashqai gebruikt ook een camera om de positie in de rijstrook te monitoren. Als de auto onbedoeld de rijstrook dreigt te verlaten, worden automatisch subtiele stuurcorrecties uitgevoerd om de auto in de rijstrook te houden.

De nieuwe Nissan Qashqai staat sinds deze zomer bij de dealers in de showroom. De Crossover heeft een zeer competitieve vanafprijs van 33.890 euro. Het model is leverbaar met keuze uit twee motorvarianten, vier reguliere uitvoeringen en vier fiscaal aantrekkelijke Business-editions voor zakelijk rijders.

  • OnePoll deed in de periode van 10 tot 20 september 2021 onderzoek onder 6.000 automobilisten uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië die wekelijks of vaker in de auto rijden. Het onderzoek is online uitgevoerd met panelleden die zijn gecrediteerd om deel te nemen aan enquêtes. Respondenten werden getarget met behulp van screeningvragen en profielgegevens om ervoor te zorgen dat de juiste demografie werd bereikt.
Lees verder
28 09

WINTERWISSEL 2021 – 2022

WINTERWISSEL 2021 – 2022

De wisselweken zijn weer begonnen.. tijd voor winterbanden!

Waarom winterbanden? Hieronder kort een aantal feiten:

– winterbanden presteren beter dan zomerbanden onder de 7 graden.
– meer grip op de weg tijdens winterse omstandigheden (ijzel, sneeuw, regen etc.)
– kortere remweg, zeker bij sneeuw
– lager brandstofverbruik
– winterbanden zijn verplicht in landen als Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg.

Afspraak inplannen
Dat kan eenvoudig via de website, telefonisch of per mail.

Wij leggen voor uw komst de banden of wielen netjes en schoon voor u klaar.

Het is raadzaam om tijdig de afspraak in te plannen want deze weken zijn altijd erg druk. Wacht niet tot het laatste moment.

Lees verder
23 09

Bent u al bekend met ADAS-systemen?

In veel Nissan modellen zitten al ADAS-systemen en vanaf 2022 is het vanuit de EU verplicht dat alle auto’s de weg op gaan met Advanced Driver Assistance Systems (ADAS).

Deze systemen zijn ontwikkeld om de bestuurder van een voertuig te helpen bij het uitvoeren van zijn of haar taak. De systemen kunnen de bestuurder informeren, de rijtaak gedeeltelijk overnemen van de bestuurder of ingrijpen tijdens een kritieke situatie (bijvoorbeeld om een botsing te voorkomen). ADAS zijn ontworpen om het besturen van een voertuig veiliger te maken voor zowel de bestuurder als andere weggebruikers en comfortabeler voor de bestuurder. ADAS-systemen zijn in te delen in:

Camerasystemen bijvoorbeeld voor rijstrookassistentie

Radarsystemen bijvoorbeeld voor adaptieve cruise control

ADAS-systemen zijn bedoeld om de verkeersveiligheid te vergroten en ongelukken te voorkomen. Bestuurders vertrouwen op de systemen en daarom is het zeer belangrijk dat ze zeer nauwkeurig zijn afgesteld, want alleen dan kunnen ze goed functioneren. In het geval van autoschade of reparatie is het dus extra belangrijk dat deze onder handen worden genomen door specialisten met ervaring. Niet alle autobedrijven hebben deze specialisten of technieken in huis om een Nissan met ADAS veilig te herstellen. Als uw Nissan met ADAS hersteld is moet deze altijd worden uitgelijnd en daarna moeten de ADAS-sensoren opnieuw worden gekalibreerd.

Om mee te gaan met deze ontwikkelingen hebben wij onze mensen opgeleid tot specialisten.Onze werkplaats is ingericht met de juiste benodigdheden om te kunnen uitlijnen en kalibreren. Wij hebben de nodige investeringen gedaan om uw High-Tech Nissan veilig te herstellen volgens de richtlijnen die Nissan stelt ..

Lees verder
22 06

Bandenspanning is anders tijdens de vakantie

Een volgeladen auto, eventueel met caravan of bagagekar erachter, vraagt extra aandacht voor de bandenspanning. Zorg dat deze juist is en vooral niet te laag. Dit kost namelijk extra brandstof, de banden slijten sneller én het is minder veilig. Zeker met de stijgende temperaturen is het belangrijk om de bandenspanning aan te passen.

Controleer de bandenspanning altijd als de banden koud zijn, dus als er nog niet gereden is. Zijn uw banden bij het opmeten warm en is de bandenspanning hoog, laat de lucht er dan niet uitlopen. Het is normaal dat de spanning oploopt zodra de banden warm worden.

Lees verder
02 02

Steenslag, er is wat aan te doen

berkel 02-01-2021

Elke winter hebben veel automobilisten last van steentjes op het wegdek door kapotgevroren en losliggend asfalt. Door voldoende afstand te houden kunt u voorkomen dat deze steentjes tegen de voorkant van uw auto of voorruit komen. Ook kunt u, in verband met opspringende steentjes, het rijden achter een vrachtwagen beter vermijden. U voorkomt zo een lagere inruilwaarde van uw auto.

Steenslag laten verwijderen, informeer naar de mogelijkheden.

Lees verder
29 10

Bent u zichtbaar voor anderen?

Bent u zichtbaar voor anderen?

De donkere dagen komen er weer aan. Dat betekent meer regen en minder zicht. Zorg ervoor dat u ook zichtbaar bent voor anderen! Zet het contact en de verlichting aan en loop eens een rondje om de auto. Branden alle lampen?

Staat uw lichtschakelaar op de juiste stand ?

Het valt op dat veel automobilisten tijdens mistig weer de verkeerde of zelfs geen verlichting voeren. Een veel voorkomende oorzaak is dat de schakelaar van de verlichting op ‘automatisch’ wordt gezet. Het gevolg is geen verlichting of alléén dagrijverlichting aan de voorzijde.

mocht u vragen hebben over de werking van uw lichtschakelaar, Rij even langs of bel ons dan leggen we het graag aan u uit .

Lees verder
08 10

desjkem

Berkel 08-10-2020


Dashcam : Wat is dat nou, zo’n ‘desjkem’.? Een videocameraatje op de voorruit, is dat om mooie routes op te nemen? Ja, kan. Maar ze zijn vooral bedoeld om bewijsmateriaal te verzamelen. Hoe verliep een ongeluk? Wie zat er goed (of fout)? En wat was het kenteken van die wegpiraat die wegscheurde na het incident.
Vraag naar de mogelijkheden vanaf 129 € incl montage heeft u er al een !


https://www.youtube.com/watch?v=KjFTN6X9_go&t=8s

Lees verder
08 10

Nissan Z Proto: futuristisch eerbetoon aan 50 jaar Nissan Z

Nissan Z Proto: futuristisch eerbetoon aan 50 jaar Nissan Z

En ja, hij heeft een handgeschakelde zesversnellingsbak

De nieuwe Nissan Z sportcoupé is in aantocht!

V6 twinturbo-benzinemotor met handgeschakelde zesversnellingsbak
Sportief design vol met hints naar vroegere Z-modellen

Berkel 08-10 2020 – Een V6-benzinemotor met twee turbo’s en een handgeschakelde zesversnellingsbak: maak kennis met de Nissan Z Proto. Deze pure, hypermoderne sportcoupé is niet alleen een eerbetoon aan vijftig jaar Z sportcoupés van Nissan, maar bewijst ook dat het merk binnen afzienbare tijd een nieuwe generatie van de legendarische Z sportauto zal introduceren.

Nissan onthulde de Z Proto tijdens een virtueel evenement dat werd uitgezonden vanuit het Nissan-paviljoen in Yokohama. De onthulling werd wereldwijd gevolgd door jong en oud, onder meer door leden van de Z Club in Japan, ZCON-deelnemers in Nashville (Tennessee, VS) en liefhebbers in diverse andere landen. Nissan ontwikkelde de sportauto compleet nieuw en kondigde hem in mei 2020 voor het eerst aan in een video met de naam ‘Nissan A-Z’.


‘De Z – als pure sportauto – vertegenwoordigt de geest van Nissan’, zegt Nissans CEO, Makoto Uchida. ‘Het is een belangrijk model in ons transformatieplan Nissan NEXT en een bewijs van ons vermogen om te doen wat anderen niet durven, van A tot Z. Als Z-fan ben ik blij dat ik mag aankondigen dat de volgende Z in aantocht is.’


Exterieur: verleden ontmoet toekomst

De Nissan Z Proto is volledig door een designteam in Japan ontwikkeld. De auto heeft een fris, aantrekkelijk uiterlijk dat respect uitstraalt voor de originele Z. De sportcoupé is gespoten in een felgele parelmoerlak – als eerbetoon aan een populaire kleur van zowel de eerste generatie Z (S30) als de 300ZX (Z32) – in combinatie met een zwart dak.


Alfonso Albaisa, hoofd design bij Nissan: ‘Het was een uitdaging om het retro-thema te combineren met een design dat ook futurisme uitstraalt. Onze ontwerpers hebben talloze studies en schetsen gemaakt. We hebben van alle generaties onderzocht wat ze tot een succes maakte. Het resultaat is een auto die het verleden omarmt en zich op de toekomst richt.’


De vorm van de motorkap en de enigszins gekantelde, druppelvormige LED-koplampen verwijzen onmiskenbaar naar de originele Z. De afmetingen van de rechthoekige grille zijn vergelijkbaar met die van de huidige Nissan 370Z. De toevoeging van ovale grille-vinnen zorgen voor een moderne look. De vorm straalt elegante sportiviteit uit.


‘De LED-koplampen hebben twee halve cirkels, die verwijzen naar de 240ZG uit de jaren zeventig, die alleen in Japan is verkocht’, zegt Albaisa. ‘De ZG had doorzichtige koepels over de koplampen, die twee ronde reflecties boven beide koplamp gaven als de verlichting brandde. We vinden dat een mooi uniek kenmerk en zagen dat het ook perfect past bij de identiteit van de Z.’


Van opzij gezien is de link tussen de Z Proto en de originele Z het opvallendst. De daklijn loopt vloeiend af naar de afgekapte achterzijde. Daardoor ontstaat het onderscheidende Z-profiel, vergelijkbaar met dat van de eerste generatie Z, waarvan de bovenrand van de achterkant iets lager was dan het hoogste punt van het voorspatbord. Dat gaf de Z zijn unieke silhouet. De kenmerkende overgang van de achterste zijruit naar de lage achterzijde draagt bij aan het effect.


Voor de achterkant is inspiratie geput uit de achterlichten van de 300ZX (Z32), opnieuw geïnterpreteerd voor de moderne wereld. De heldere LED-achterlichten zijn geplaatst in een rechthoekig zwart paneel dat zich uitstrekt over de gehele achterkant en rond de hoeken van de carrosserie. De zijskirts, voorspoiler en het achterpaneel zijn gemaakt van lichtgewicht koolstofvezel. Om het af te maken installeert Nissan sportieve, lichtmetalen 19-inchwielen en een dubbele uitlaat.


Interieur: moderne technologie met vintage sausje

Het interieur van de Z Proto omsluit de bestuurder en passagier. Het combineert moderne technologie naadloos met vintage Z-accenten. Het interieurontwerpteam zocht advies bij grote namen uit de professionele autosport om de Z Proto het ideale sportauto-interieur te geven dat geschikt is voor straat- én circuitgebruik. Dat is te zien aan het instrumentarium in de Z Proto. Alle vitale informatie is af te lezen op een 12,3-inch digitaal dashboard. De lay-out is zodanig dat de bestuurder alle informatie in één oogopslag in zich kan opnemen, inclusief de schakelindicator op de twaalf-uurpositie.


Rond het nieuwe, diepe sportstuur kan de bestuurder alle functies eenvoudig bereiken, terwijl het stuur tegelijkertijd vintage oogt. Overal in het interieur zijn gele accenten te zien, inclusief de stiksels rond het instrumentenpaneel. Ook de stoelen zijn voorzien van gele accenten en van een gelaagde gradatiestreep in het midden, om een diepte-effect te creëren.


Sportautoplezier: een opwindende, dynamische atleet

De originele Z had als doel zoveel mogelijk mensen het plezier en de opwinding van het bezit van een sportauto te geven. Hiroshi Tamura, hoofd-productspecialist van de Z Proto: ‘De Z is altijd een sterke dynamische performer, waardoor het voor klanten gemakkelijk is om van zijn capaciteiten te genieten en zich optimaal verbonden te voelen met de auto. Dit is zo in alle generaties en dit is ook wat ons drijft om te innoveren en nieuwe normen te stellen.’


Elke nieuwe generatie Z was voorzien van een sterkere motor dan zijn voorganger, al gaat het bij de Z om veel meer dan motorvermogen. Tamura: ‘De Z draait om de balans tussen kracht en wendbaarheid. De auto creëert niet alleen fysiek, maar ook emotioneel een band met de bestuurder en reageert op zijn impulsen.’


Maar vergis je niet: de Z Proto heeft de nodige power. Onder de lange motorkap bevindt zich een verder verbeterde V6-motor met twee turbo’s, gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Nissan werkt momenteel aan het finetunen van de aandrijflijn om alle kracht perfect af te stemmen op de elegantie en controle die in de afgelopen vijftig jaar bepalend waren voor de Z-modellen.


‘Met de introductie van de revolutionaire Ariya EV deze zomer zijn we begonnen aan een nieuw tijdperk van elektrificatie en autonome rijtechnologie’, zegt Uchida. ‘Met de Z bieden we bestuurders de opwinding van een pure sportauto. Al meer dan vijftig jaar creëren we samen met hen de legende van Z. Sluit je bij ons aan voor het volgende spannende hoofdstuk. De nieuwe Z is namelijk al onderweg.’

Lees verder
15 07

Nissan Ariya: het begin van een nieuw hoofdstuk

Debuut volledig elektrisch aangedreven crossover én nieuw merklogo

Nissan Ariya: het begin van een nieuw hoofdstuk

Nissan presenteert de nieuwe Ariya. Het is de eerste volledig elektrisch aangedreven crossover van het Japanse merk en vormt een belangrijk onderdeel van het transformatieplan NEXT. De Ariya opent een nieuw hoofdstuk in de rijke geschiedenis van Nissan en belichaamt Nissans visie om het leven van automobilisten te verrijken.

In het kort
De nieuwe Nissan Ariya is onthuld tijdens een speciaal digitaal evenement in het Japanse Yokohama. Het model vertegenwoordigt het toppunt van Nissans technologie en design. De Ariya zet bovendien een belangrijke stap in de transformatie van Nissan waarbij het bedrijf zich concentreert op sterke punten, zoals volledig elektrische voertuigen. Nissan heeft zich voor de ontwikkeling van de Ariya laten inspireren door eeuwenoude Japanse termen en tradities.

"We hebben de Nissan Ariya ontworpen als antwoord op de ambities en praktische behoeften van de hedendaagse klant", zegt Makoto Uchida, CEO van Nissan. "De auto combineert onze krachten op het gebied van elektrische voertuigen en crossovers en is een showcase voor een nieuw tijdperk op het gebied van design."

De Ariya is tempobepalend voor het plan van Nissan om in slechts achttien maanden twaalf nieuwe modellen uit te brengen. De geheel nieuwe elektrische crossover toont hoe toegewijd Nissan is om te voldoen aan de vraag van klanten naar geëlektrificeerde, autonome en verbonden technologie.

Nissan verwacht dat de verkoop van EV's en geëlektrificeerde e POWER-modellen toeneemt naar meer dan een miljoen exemplaren per jaar tegen het einde van fiscaal jaar 2023. Tegen die tijd moeten ook meer dan twintig modellen in twintig verschillende markten voorzien zijn van nieuwe, autonome rijhulpsystemen en meer dan 1,5 miljoen voertuigen met deze technologie verkocht zijn.

Het nieuwe logo van Nissan
Op de nieuwe Nissan Ariya debuteert tevens het nieuwe merklogo van Nissan. Dit logo symboliseert de toewijding van Nissan om innovatief te blijven voor nieuwe generaties klanten. Het logo is ook te zien op nieuwe of vernieuwde modellen die in de nabije toekomst volgen.

Het logo blijft verbonden met het rijke erfgoed en de innovatietraditie van Nissan, maar blikt ook vooruit op de toekomst. Als vanouds staat de merknaam centraal. Zodoende zorgt het logo voor directe herkenbaarheid van een automerk dat mijlpalen en herinneringen uit het verleden oproept en tegelijkertijd streeft naar evolutie.

"De Nissan Ariya opent een nieuw hoofdstuk in onze rijke geschiedenis nu we beginnen aan de transformatie van onze bedrijfsvoering, producten en cultuur", zegt Uchida. "De Ariya definieert wat belangrijk is voor Nissan, vertegenwoordigt waar we voor staan en belichaamt de essentie van wie we zijn: een gepassioneerde, innovatieve uitdager."

Lees verder
30 05

Tips en tricks voor het wassen en poetsen van de auto

Bij mooi weer kan uw auto doelwit zijn

De tijd dat vogels uw auto weer als doelwit gaan zien, komt er ook weer aan. Als er vogelpoep op uw autolak zit dan kunt u deze het beste direct verwijderen. Als vogelpoep te lang op de autolak blijft zitten dan vreet deze zich namelijk in de lak en kunnen lakbeschadigingen en doffe plekken ontstaan. Gebruik veel water en een zachte doek om de poep te verwijderen.

En het vervolg kan zijn :

• Was eerst de auto en ga dan pas poetsen om krassen in de lak te voorkomen.

• Was bij warm weer vroeg in de ochtend of later in de avond. Water verdampt namelijk erg snel als de lak warm is. Dit laat lelijke watersporen achter op de lak.

• Begin de poetsbeurt met een cleaner als u de auto nog niet eerder heeft gepoetst. Alleen op deze manier kunt u ingetrokken vuil en krasjes uit de lak verwijderen. Gebruik een cleaner niet te vaak, omdat deze een polijstende werking heeft!

• Breng de cleaner met een schone doek of speciale pads aan op de lak en laat het dan even (niet te lang!) drogen. Wrijf de cleaner met een andere doek uit totdat de lak gaat glanzen. Werk in kleine stukjes en verkijk je niet op het werk!

• Breng na het polijsten de waxlaag dun(!) en met kleine ronddraaiende bewegingen aan. Even laten drogen en daarna uitwrijven. Vouw gedurende het uitpoetsen de doek regelmatig om, zodat u steeds met een schoon oppervlak werkt. Het uitwrijven is klaar zodra de lak mooi en diep glanst.

Als u hier zelf geen zin in heeft of u kunt het niet neem dan contact op met ons we kunnen uw auto ook professioneel laten reinigen voor u , Dit zorgt voor een hogere restwaarde en uw auto is dan weer in showroomconditie.

Kom langs voor een offerte of bel 010-5112399

Lees verder
15 10

Tanken van brandstof E5 en E10

Geachte Nissan rijder

In de media is recent veel melding gemaakt over het verplicht stellen van E10 brandstof bij tankstations,
Ingaande per 1 oktober 2019 .

Hierbij wat meer duidelijkheid over de vraag mag of kan mijn Nissan op deze brandstof rijden.

Het antwoord : Alle Nissans geleverd met een benzinemotor zijn reeds sinds januari 2000 geschikt voor het rijden op E5 / E10 brandstof.

Voor Nissan modellen gebouwd voor 2000 adviseren wij E5 te tanken .Of over te schakelen op octaan 98 benzine.

Dit kan met name in het buitenland belangrijk zijn.

Wat zijn E5 en E10?

E10 is een mengsel van 90 procent fossiele brandstof en maximaal 10 procent bio-ethanol. Bio-ethanol is een alcohol dat gemaakt wordt door fermentatie uit suiker, maïs of tarwe. Ethanol is agressiever dan benzine voor zowel metalen als kunststoffen en kan daardoor motoronderdelen zoals pakkingen en afdichtingen aantasten. E10 geeft voor de meeste (90%) gewone benzine auto’s echter geen problemen. Verder is er E5. Dat is voor maximaal 5 procent aangelengd met ethanol. Vaak is Euro95 in de praktijk al E5. Er is ook nog E85. Dat bevat 85 procent ethanol en kun je alleen tanken als je motor er op is aangepast. Dat soort speciaal aangepaste auto's is overigens wel te koop, vaak worden ze met Flex Fuel Vehicle (of FFV) aangeduid.

Voor ongeveer tien procent van de auto's op benzine geldt dat ze niet geschikt zijn voor de brandstof E10. Voor deze auto’s en ook motoren die niet geschikt zijn voor E10, adviseert de ANWB normale Euro 95 E5 te tanken. Als die niet aan de pomp te krijgen is zal SuperPlus 98 of een premium brandstof gekozen moeten worden. Let daarbij op het octaangetal. De getallen 95 en 98 staan voor het octaangetal van de benzine en wordt altijd vermeld, ook bij E10 en E5. Tank in ieder geval geen benzine met een octaangetal lager dan voorgeschreven, om motorschade te voorkomen. In Nederland komt een lager octaangetal dan 95 niet voor, maar in het buitenland soms wel (bijvoorbeeld 91).

Per ongeluk E10 getankt

Als je per ongeluk E10 hebt getankt volstaat het om de volgende keer de juiste brandstof te tanken. Laat de E10-benzine niet in de tank zitten wanneer de auto lange tijd niet gebruikt wordt.


voor meer informatie kunt u ook terecht op de volgende site https://www.anwb.nl/auto/brandstof/e10

Lees verder

Onze belofte

Als klant van Cas Lamens heeft u altijd de aangename zekerheid dat er een professionele organisatie achter u en uw auto staat. We bieden u een compleet pakket dienstverlening zodat u altijd en overal zorgeloos kunt rijden.

Meer service

Plan uw afspraak

Via onze online plan module, kunt u direct een afspraak maken voor onderhoud of reparatie. Maakt u liever telefonisch een afspraak? Dat kan natuurlijk, belt u dan met ons via telefoonnummer 010 511 23 99

Maak een afspraak
Afbeelding 1 4592
Afbeelding 2 4592
Afbeelding 3 4592