Cas Lamens  Innovation that excites

Nieuws

Lees hieronder het laatste nieuws rondom Cas Lamens en Nissan

26 05

Gesloten

Donderdag 26-05-2022 zijn we de gehele dag gesloten , Morgen zijn we op de gebruikelijke tijden weer geopend.

het team van Cas Lamens wenst u een fijne dag toe en morgen staan we weer voor u klaar

Lees verder
14 03

Tips om zuiniger te rijden

tips om zuiniger te rijden

Autorijden is leuk, maar over het algemeen niet erg goed voor het milieu en ook niet per se goedkoop. Zuinig rijden en brandstof besparen drukken de kosten en de schadelijke uitstoot. In deze blogpost: wat is het beste toerental om zuinig te rijden, is cruise control wel of niet zuiniger en nog meer tips om brandstof te besparen.

Rijd een constante snelheid en zeker niet te hard_
Bespaar je energie als je met cruise control rijdt? Jazeker! Een constante snelheid rijden betekent minder remmen en minder gas geven. En dat is zuiniger rijden. Rijd ook niet te hard, want rond de 80 kilometer per uur rijd je met een verbrandingsmotor het zuinigst. Harder dan dat betekent een exponentiële toename van het verbruik. Bij 130 kilometer verbruik je veel meer dan bij 100 kilometer per uur. gebruik daarbij niet je adaptive cruise control !

Rem zo min mogelijk
Een verkeerslicht, kruispunt of scherpe bocht in aantocht? Neem dan gas terug en laat je auto uitrollen. Keihard op de rem trappen is vaak niet nodig en bij het remmen op de motor verbruik je geen brandstof.

. Beste toerental om zuinig te rijden
Hoe lager je toerental, hoe minder brandstof je verbruikt. Schakel daarom door zodra het kan. Bij een dieselmotor is dat tussen de 1500 en 2000 toeren, bij benzinemotoren tussen 2500 en 3000 toeren. Op tijd schakelen is zo efficiënt en zuinig mogelijk rijden.


Gebruik opties als de airco alleen als het nodig is
Die lekker verkoelende airco is naast aangenaam ook een brandstofslurper: met het verfrissende briesje verbruik je tot maar liefst 3 tot 10 procent meer brandstof én verhoog je de uitstoot enorm. Gebruik 'm dus alleen als het nodig is. Nog zuiniger: rijd eerst even met de ramen open om de ergste hitte eruit te laten en zet de airco niet op de hardste stand.

Controleer regelmatig de bandenspanning
Het is slim om elke maand je bandenspanning te controleren. Met te zachte banden rijden, verbruikt meer brandstof. Daarbij slijten je banden sneller, stoot je meer CO2 uit en is je remweg langer. Hoe harder je banden, hoe zuiniger je rijdt. Let er wel op dat je je banden niet té hard oppompt, want dan heb je minder grip op de weg.

Ga je op vakantie met de auto? Pomp dan wel wat meer lucht in de banden, want een zwaarder beladen wagen heeft hardere banden nodig. De aanbevolen bandenspanning vind je in het onderhoudsboekje van je auto, op een sticker in de deuropening of op het tankdopklepje. Bandenspanning meet je als de banden nog niet zijn opgewarmd — binnen zo'n 3 kilometer na vertrek. Wissel ook je winterbanden op tijd in voor zomerbanden om zo zuinig mogelijk te rijden.

. Ruim de auto op
Een zwaardere auto kost meer energie en dus brandstof om 'm van zijn plek te krijgen. Het kan écht schelen als je overbodig gewicht uit je auto haalt en houdt. Net op vakantie geweest en de brandblusser, krik, fietsendrager en dakkoffers nog aan het meeslepen? Zonde, want extra gewicht betekent extra brandstofverbruik.

. Vermijd de spits
Filerijden is niet alleen vervelend, het is ook onzuinig. Probeer daarom buiten de spits te rijden of neem een andere route om niet bij die lange rij auto's aan te sluiten.

. Koop een zuinige auto
Voor de hand liggend: koop een zuinige auto. Denk aan een Nissan Micra. Grote auto's zijn vaak grootverbruikers en kosten meer in wegenbelasting, verzekering en onderhoud. Een kleinere bolide is juist ideaal voor in de stad en is ook verkrijgbaar met een grote kofferbak.

. Rijd geen korte afstanden
Wist je dat een auto de meeste brandstof verbruikt op korte afstanden? Een koude motor verbruikt twee keer zo veel brandstof en is pas na een kilometer of vijf op temperatuur. Een ritje naar de supermarkt op twee kilometer afstand is in verhouding dus erg onzuinig. Pak als het even kan de fiets voor zulke korte ritjes.

Lees verder
07 03

EV-rijgevoel voor nieuwe Nissan Qashqai

De Nissan Qashqai wordt als eerste model in Europa leverbaar met de e-POWER-aandrijflijn. Deze aandrijftechniek kenmerkt zich door een unieke benadering op het gebied van elektrificatie om dagelijks ritten zowel plezierig als efficiënt te maken. Nissan is de enige fabrikant die e-POWER-technologie aanbiedt. De techniek is onderdeel van Nissan Intelligent Mobility-strategie.

‘Met de introductie van het innovatieve e-POWER-systeem in de nieuwe Qashqai brengt Nissan meer van zijn pioniersgeest naar het Crossover-segment. Klanten zullen genieten van het typische rijgevoel van een EV, maar dan zonder rekening te hoeven houden met opladen. De introductie van e-POWER is een belangrijke mijlpaal in Nissans elektrificatiestrategie’, zegt Guillaume Cartier, Chairperson van Nissans AMIEO-regio.

Waarom e-POWER?
Onderzoek van Nissan toont aan dat Europese Crossover-rijders meer dan 70% van hun ritten afleggen in stedelijke en voorstedelijke gebieden. Het blijkt ook dat consumenten zich vaak verplicht voelen om concessies te doen aan het rijplezier bij de keuze van een milieubewuste auto. Het e-POWER-systeem bewijst het tegendeel.

Dit aandrijfsysteem is specifiek afgestemd op de behoeften van Europese automobilisten en combineert optimale brandstofefficiency met een flinke dosis elektrisch rijplezier. Om dit te bereiken zijn twee specialismen van Nissan bij elkaar gevoegd: batterij- en motortechnologie en de verbrandingsmotor met variabele compressieverhouding. e-POWER is de ideale aandrijftechnologie voor automobilisten die geen tijd hebben om de batterij met een laadkabel op te laden, of dat gewoonweg niet willen, maar wel dagelijks in stedelijk gebied rijden en een eerste stap willen zetten op het gebied van elektrisch rijden.

Elektrisch aangedreven wielen
Het gehele e-POWER-systeem bestaat uit een krachtige batterij, een 1,5-liter driecilinder turbobenzinemotor met variabele compressie, een generator, een omvormer en een elektromotor van vergelijkbare grootte als bij een 100% elektrische Nissan. De benzinemotor is verantwoordelijk voor het opwekken van elektriciteit. Afhankelijk van de situatie wordt de stroom opgeslagen in de batterij, direct naar de elektromotor gestuurd of worden beide tegelijk voorzien van elektriciteit. Een belangrijk kenmerk van het e-POWER-systeem is dat de elektromotor als enige krachtbron is verbonden met de wielen. Zoals bij een volledig elektrische auto reageert dus ook de Qashqai e-POWER onmiddellijk en lineair op de bewegingen van het gaspedaal.

Daarmee is Nissans e-POWER een aantrekkelijk alternatief voor traditionele hybrideauto’s. Het e-POWER-systeem van de nieuwe Nissan Qashqai is ontworpen om de plezierige, moeiteloze en soepele rijervaring te bieden die hoort bij een volledig elektrische auto, maar dan zonder de noodzaak van opladen.

Populaire aandrijftechniek
De e-POWER-aandrijftechniek werd in 2017 voor het eerst geïntroduceerd in Japan in de Nissan Note. Een jaar later werd deze compacte gezinsauto bestverkochte auto van Japan.

Om te voldoen aan de behoeften van Europese consumenten tijdens hun dagelijkse ritten is het e-POWER-systeem in de Nissan Qashqai grondig aangepast. In tegenstelling tot de Nissan Note e-POWER met een 1,2-liter driecilinder benzinemotor en een systeemvermogen van 95 kW (127 pk), heeft de Qashqai e-POWER een 1,5-liter driecilinder benzinemotor met een turbo en variabele compressie. Het vermogen van deze benzinemotor bedraagt 115 kW (156 pk), het systeemvermogen komt uit op 140 kW (188 pk).

Het voordeel van het e-POWER-systeem is dat de benzinemotor binnen het optimale toerengebied en de beste compressieverhouding opereert, wat resulteert in uitzonderlijke brandstofefficiëntie en een lagere CO2-uitstoot in vergelijking tot een conventionele aandrijflijn waarbij de verbrandingsmotor rechtstreeks de wielen aandrijft. Daarnaast is de motor ook verfijnder dankzij minder motorgeluiden.

Doordat de wielen uitsluitend worden aangedreven door de elektromotor, is het maximale koppel al direct vanaf stilstand beschikbaar en is er geen vertraging bij de bewegingen van het gaspedaal. Bij een traditionele hybrideauto moet mogelijk eerst een bepaald toerental worden bereikt om te kunnen reageren op de input van het gaspedaal. Dat kan vertraging in de reactie opleveren. De onmiddellijke respons van het e-POWER-systeem zorgt voor een unieke en enerverende rijervaring onder alle rijomstandigheden.

De stroom die gegenereerd wordt door de benzinemotor kan worden opgeslagen in de batterij of direct naar de elektromotor worden gestuurd. Voor maximale prestaties tijdens het accelereren of bij rijden op hoge snelheid krijgt de elektromotor stroom van de benzinemotor en de batterij tegelijk, wat ook het hogere systeemvermogen verklaart. Tijdens het remmen en vertragen wordt kinetische energie teruggewonnen en opgeslagen in de batterij om de efficiëntie verder te optimaliseren.

‘We weten dat potentiële klanten van de Nissan Qashqai e-POWER bijna driekwart van hun ritten afleggen in stedelijke en voorstedelijke gebieden. Daarom hebben we het e-POWER-systeem zodanig ontwikkeld dat het in die omstandigheden zo efficiënt, effectief en discreet mogelijk werkt. Bovendien zijn er geen compromissen op het gebied van rijprestaties. De reactie bij het wegrijden is onmiddellijk dankzij de elektrische aandrijving naar de wielen. Er is ook geen onderbreking tijdens het accelereren vanwege het ontbreken van een versnellingsbak’, zegt David Moss, Senior Vice President, Region Research & Development bij Nissan Technical Centre Europe.

Variabele compressieverhouding
Het hart van Nissans unieke e-POWER-systeem wordt gevormd door de 1,5-liter driecilinder turbobenzinemotor die speciaal voor deze toepassing is ontwikkeld. Een bijzondere eigenschap van deze motor is dat de compressieverhouding variabel is. Afhankelijk van de motorbelasting zorgt dit voor optimale prestaties en uitzonderlijke efficiency. Nissans eerste motor met variabele compressietechnologie, die in 2018 debuteerde in een model van Nissans premium dochtermerk Infiniti, werd al snel door het Amerikaanse automotive-adviesbureau Ward’s aangemerkt als één van de tien beste motoren ter wereld.

De compressieverhouding in deze verbrandingsmotor varieert tussen 8:1 en 14:1. Dit wordt bereikt door een actuator die de lengte van de zuigerslag aanpast op basis van de belasting, ofwel de vraag naar vermogen.

In rijsituaties waarbij weinig stroom wordt verbruikt, zoals een constante snelheid met een goede laadtoestand van de batterij, bevindt de compressieverhouding zich in het hogere bereik voor een zo laag mogelijk brandstofverbruik. Bij veel vraag naar vermogen om de batterij op te laden of om de elektromotor rechtstreeks van stroom te voorzien, wordt een lagere compressieverhouding geactiveerd om het vermogen van de verbrandingsmotor te maximaliseren. De overgang tussen de verschillende compressieverhoudingen gaat geheel naadloos en zonder input van de bestuurder.

‘Het e-POWER-systeem in de Qashqai is een unieke Nissan-technologie die efficiëntie en rijplezier vooropstelt in de rijervaring. Bij de ontwikkeling van het systeem voor de Europese markt waren we vastberaden om geen concessies te doen ten aanzien van het rijgedrag van de Nissan Qashqai e-POWER. Onze technologie biedt het beste van twee werelden en vertegenwoordigt het beste van Nissan – gedurfd, baanbrekend en innovatief – terwijl de bestuurder centraal staat’, voegt Moss toe.

Linear Tune
Centraal bij de ontwikkeling van het e-POWER-systeem voor de Nissan Qashqai was het creëren van een ‘verbonden’ rijervaring, waarbij het toerental van de benzinemotor in verhouding blijft tot de rijsnelheid van de auto. Ingenieurs van het Nissan Technical Centre Europe (NTCE) in het Verenigd Koninkrijk en Spanje werkten samen aan de ontwikkeling van het zogeheten “Linear Tune-systeem”.

Deze functie verhoogt geleidelijk het toerental van de benzinemotor tijdens accelereren, zodat de motorgeluiden in overeenstemming zijn met de rijprestaties die inzittenden op dat moment ervaren. Veel bestuurders ervaren het als onprettig als het motortoerental plotseling stijgt zonder evenredige toename van de rijsnelheid. Het Linear Tune-systeem van Nissans e-POWER-aandrijflijn voorkomt dit fenomeen.

e-Pedal Step
Vergelijkbaar met de Nissan LEAF profiteren ook berijders van de Qashqai e-POWER van een nieuwe rijervaring met één pedaal, genaamd e-Pedal Step. Hiermee wordt het rijden in stedelijk gebied met veel start/stopverkeer minder vermoeiend, aangezien de bestuurder niet continu zijn voet hoeft te bewegen om het gas- en rempedaal te bedienen. Met de e-Pedal Step kan de bestuurder versnellen en vertragen door alleen het gaspedaal te bedienen.

De e-Pedal Step dient via een schakelaar op de middenconsole te worden geactiveerd, waarna de auto op gebruikelijke wijze accelereert bij het indrukken van het gaspedaal, maar ook remt als het gaspedaal wordt losgelaten. Bij gas los vertraagt de Qashqai e-POWER met een kracht van 0,2g – genoeg om de remlichten te laten branden – tot kruipsnelheid. Daarmee zorgt de e-Pedal Step ook voor soepele parkeermanoeuvres met lage snelheden. De ervaring leert dat bestuurders snel gewend zijn aan deze nieuwe, intuïtieve en minder veeleisende manier van autorijden.

Geëlektrificeerd aanbod
De nieuwe e-POWER-aandrijflijn voor de Nissan Qashai wordt aangeboden naast de 1,3-liter mild hybrid-motor die beschikbaar is in twee vermogensvarianten: 103 kW (140 pk) en 115 kW (158 pk). Beide versies staan garant voor energieke prestaties in combinatie met lage verbruiks- en emissiewaarden.

De derde generatie van de Nissans Qashqai blijft trouw aan de originele formule: een opvallend design, optimale welzijn aan boord dankzij intuïtieve technologie en een zowel efficiënt als enerverend rijgedrag.

‘We denken dat klanten heel enthouasiast zullen zijn over Nissans gedurfde e-POWER-technologie en de elektrische aandrijflijn, zonder zich zorgen te hoeven maken over het rijbereik. Het is een aandrijflijn waarmee zij graag rijden en die helpt om hun dagelijks leven te vergroenen. Over het algemeen zal de Qashqai e-POWER klanten aantrekken die nog niet klaar zijn voor een volledig elektrische auto, maar wel milieubewust willen rijden en willen genieten van het plezierige rijgedrag van een EV’, besluit Arnaud Charpentier, Region Vice President, Product Strategy and Pricing, Nissan AMIEO-regio.

Informatie over prijzen en over de mogelijkheid de Nissan Qashqai e-POWER te reserveren wordt binnenkort gedeeld.

Lees verder
26 01

JUKE Kiiro.

Nissan introduceert een speciale uitvoering van zijn compacte Crossover: de JUKE Kiiro.

Voor de introductie van de JUKE Kiiro is Nissan een samenwerking aangegaan met Warner Bros. ter ondersteuning van de nieuwe Batman-film die op 3 maart 2022 in Nederland in première gaat. Het is één van de nieuwe films waar het komende jaar het meeste naar wordt uitgekeken, waarin Robert Pattinson en Zoё Kravitz de hoofdrol spelen. De Nissan JUKE Kiiro belichaamt de geest en is symbool van de ontwikkeling die Batman in de film doormaakt van bescheiden lid van de burgerwacht tot superheld.

Met de samenwerking wordt de relatie van Nissan met Warner Bros. voortgezet. Die begon in 2012 toen de eerste generatie Nissan JUKE NISMO op de markt kwam in de speciale uitvoering ‘Dark Knight Rises’ ter gelegenheid van de gelijknamige Batman-film.

Tien jaar later werken beide partijen opnieuw samen om de link van de Batman-films en de inmiddels iconische Nissan JUKE te bestendigen. De samenwerking komt tot uitdrukking in bioscopen, op social media en op billboards, met afbeeldingen van de Nissan JUKE in combinatie met Batman-illustraties.

Dynamisch en uitdagend
Met de Kiiro – het Japanse woord voor geel – introduceert Nissan een speciale uitvoering van de JUKE in de nieuwe carrosseriekleur Ceramic Grey. Deze moderne kleur wordt gecombineerd met sierlijsten in een unieke, heldere, citroengele kleur aan de onderzijde van de bumpers en portieren. Deze kleurrijke accenten geven de Nissan JUKE Kiiro een extra dynamisch en uitdagend uiterlijk. Andere blikvanger is de aluminium afwerking langs de rand van de voorspoiler.

Het ontwerp van de 19-inch lichtmetalen wielen is hetzelfde als bij de topuitvoering Tekna, maar dan uitgevoerd in zwart om het ontwerp een unieke twist te geven. Op de behuizing van de buitenspiegels en de rand van het dak is ook een stoer patroon zichtbaar, dat naar achter toe vervaagt alsof het door de rijsnelheid van de auto wordt weggeblazen. Verder is de JUKE Kiiro het eerste Nissan-model in Europa waarop het vernieuwde merklogo te zien is.

Gele interieurdetails
De stoelen van de JUKE Kiiro zijn bekleed met hoogwaardig kunstleder in zwart met metallic grijs, afgewerkt met geel stiksel. Dat geldt ook voor de middenarmsteun, de middenconsole, de voorste deurpanelen en het zachte paneel over de breedte van het dashboard. Daarmee sluit het interieur fraai aan op de kleurencombinatie van het exterieur. Het aluminium plaatje op de middenconsole bij de transmissiehendel benadrukt dat het een speciale uitvoering betreft.

‘Al vanaf de introductie van de personalisatie-opties voor de oorspronkelijke Nissan JUKE weten we dat klanten de styling van de JUKE waarderen, evenals de manier waarop zijn persoonlijkheid zich leent voor speelse toevoegingen. Ons doel was om een speciale versie uit te brengen die er wel serieus uitziet met een extra gedurfde uitstraling, maar niet somber of saai. Ik ben ervan overtuigd dat de JUKE Kiiro een groot succes wordt’, zegt Arnaud Charpentier, Vice President Product Marketing Strategy voor Nissans AMIEO-regio.

De JUKE Kiiro is ontwikkeld door Nissan Design Europe in Londen dat beide generaties van de grensverleggende Crossover ontwierp, net als de baanbrekende Nissan QASHQAI. Nissan produceert de JUKE Kiiro in een gelimiteerde oplage, net als eerder met de speciale uitvoeringen Kuro (zwart) en Shiro (wit) van de vorige generatie JUKE.

Meer dan een fraai gezicht
Net als de andere uitvoeringen van de Nissan JUKE wordt de Kiiro aangedreven door een efficiënte en gretige 1,0-liter driecilinder benzinemotor. Die is voorzien van een turbo en levert een vermogen van 84 kW (114 pk) en een koppel van 200 Nm. Een handbediende zesversnellingsbak is standaard, terwijl een automaat met dubbele koppeling optioneel beschikbaar is.

De Nissan JUKE is rijkelijk voorzien van eenvoudig en intuïtief te bedienen technologieën. De veiligheidsvoorzieningen omvatten onder meer Intelligent Emergency Braking met herkenning van voetgangers en fietsers, Intelligent Speed Assist, Traffic Sign Recognition, Intelligent Lane Intervention, Rear Cross Traffic Alert en Blind Spot Intervention, Hiermee wordt de bestuurder gewaarschuwd als een ander voertuig schuilgaat in de dode hoek van de auto, terwijl de JUKE automatisch terugstuurt in de rijstrook om een aanrijding te voorkomen.

Het NissanConnect-infotainmentsysteem is voorzien van Apple CarPlayTM en Android AutoTM waarmee favoriete smartphone-apps kunnen worden via de geïntegreerde 8-inch touchscreen. De bestuurder heeft toegang tot TomTom Maps & Live Traffic. Het feit dat de JUKE compatible is met de Google Assistant biedt uitgebreide mogelijkheden voor bediening en opdrachten. De bestuurder kan bijvoorbeeld zijn bestemming naar het navigatiesysteem van de JUKE sturen met een gesproken opdracht aan hun smartphone.

Lees verder
11 01

Sterrenregen voor nieuwe Nissan QASHQAI

Sterrenregen voor nieuwe Nissan QASHQAI in Euro NCAP veiligheidstest


De onafhankelijke organisatie Euro NCAP heeft de geheel nieuwe Nissan Qashqai bekroond met de maximum haalbare score van vijf sterren. Een prestatie die des te opmerkelijker is, doordat de auto werd getest volgens het nieuwe, nog strengere 2020-2022 protocol.

Voortreffelijke bescherming van volwassen inzittenden en kinderen
Euro NCAP heeft de geheel nieuwe Qashqai beoordeeld met een score van 91% voor de bescherming van zowel volwassen inzittenden als kinderen. Daarmee kan de Qashqai gerekend worden tot de veiligste auto’s in zijn klasse. Deze uitstekende prestatie is te danken aan de geavanceerde, ijzersterke constructie van het CMF-C platform, waarop de auto gebaseerd is. In bepaalde gebieden van het platform wordt ultrasterk staal toegepast. Die extra sterkte zorgt ervoor dat de energie die vrijkomt bij een aanrijding, beter wordt geabsorbeerd en de veiligheidskooi van de inzittenden niet kan bereiken. De Qashqai werd beloond met het maximum van 16 punten bij een zijdelingse aanrijding, mede dankzij de centrale airbag. Deze primeur voor Nissan in Europa voorkomt dat de hoofden van de bestuurder en bijrijder elkaar raken bij een zijdelingse aanrijding.

Uit het maximum van 24 punten, kreeg de geheel nieuwe Qashqai op het onderdeel bescherming van kinderen het bijna volledig aantal, namelijk 23,8 punten. Bij de montagetest van het kinderzitje kreeg het model het maximum van 12 punten toegekend.

70% score voor de bescherming van kwetsbare weggebruikers
Ook wat betreft de bescherming van voetgangers en fietsers scoort de nieuwe Qashqai goed. Daarin haalde de auto een score van 70%. De nieuwe Qashqai is dan ook uitgerust met tal van actieve veiligheidssystemen. Onder andere Intelligent Emergency Braking, dat de bestuurder waarschuwt en het remsysteem activeert bij een dreigende aanrijding met een voertuig, een voetganger of een fietser. Intelligent Emergency Braking is standaard op alle uitvoeringen van de Qashqai, en niet uitsluitend op de duurdere varianten.

Assistentie voor de veiligheid
Euro NCAP volgt de stelregel dat het voorkomen van een ongeval altijd het beste is, en geeft daarom extra punten voor technologie die de bestuurder helpt bij het tegengaan van een aanrijding.


Dankzij Nissan Intelligent Mobility technologie heeft de Qashqai een buitengewoon hoge score van 95% weten te behalen. Nissan biedt een uitgebreid aantal intelligente systemen aan op de Qashqai.

De Qashqai is het eerste model van Nissan in Europa dat leverbaar is met een head-up display. Hierop kan de bestuurder de snelheid, routebegeleiding en de geldende maximumsnelheid aflezen, zonder de ogen van de weg te wenden.

De introductie van Matrix-LED-koplampen met intelligent grootlicht, waarvan de vorm van de lichtbundels zich aanpast aan de situatie en tegemoetkomend verkeer niet verblindt, is een ander voorbeeld van moderne technologie die de veiligheid van de Qashqai naar een hoger plan tilt.

Blind Spot Intervention, standaard op elke Qashqai, detecteert voertuigen in de naastgelegen rijstroken, die door de bestuurder onopgemerkt zijn gebleven. Het systeem corrigeert automatisch wanneer er gevaar dreigt, bijvoorbeeld wanneer de bestuurder van rijstrook wil wisselen. Cross Traffic Alert voorkomt aanrijdingen bij het achteruit verlaten van een parkeerplaats.

De nieuwe Qashqai is gebouwd op het CMF-C platform, waarin geavanceerde materialen zijn verwerkt en die door middel van nieuwe productiemethoden wordt gebouwd. Dit heeft geresulteerd in een nog sterkere constructie, terwijl het gewicht van de carrosserie ten opzichte van het vorige model met 60 kilo is verlaagd.

David Moss, Senior Vice President van de afdeling Regional Research & Development bij het Nissan Technical Centre Europe: “Tijdens de ontwikkeling van de geheel nieuwe Qashqai hebben we onderzocht hoe de technologie nog beter ingezet kon worden om de bestuurder te assisteren in stressvolle situaties. Een ingreep komt in fasen, allereerst om de bestuurder te informeren. Daarna volgt een waarschuwing en vervolgens een automatische correctie, wanneer de bestuurder zelf onvoldoende of helemaal geen actie onderneemt.”

Hij vervolgt: “Door de toepassing van geavanceerde materialen en ultrasterk staal in de constructie van de carrosserie, alsmede het gebruik van passieve en actieve Nissan Intelligent Mobility-technologie, hebben we een verfijnde, dynamisch rijdende en vooral uiterst veilige auto kunnen creëren. We zijn dan ook erg trots op de uitstekende testresultaten van de Qashqai.”

Sinds 1997 onderwerpt Euro NCAP op onafhankelijke basis auto’s aan een veiligheidstest, en beoordeelt het vrijwel elk nieuw model dat de markt betreedt op een aantal belangrijke criteria die voortdurend worden aangescherpt. Behalve het testen van de werkelijke sterkte van een auto tijdens diverse gesimuleerde aanrijdingen, beoordeelt Euro NCAP ook de technologie die ongelukken moet voorkomen.

Lees verder
11 01

Prijzen Nissan Ariya bekend: leverbaar vanaf € 47.390

Prijzen Nissan Ariya bekend: leverbaar vanaf € 47.390

Rijke standaarduitrusting en een uitvoering voor iedereen

Nissan maakt de prijzen bekend van de volledig elektrische Ariya. Met vier verschillende uitvoeringen biedt de luxe crossover precies wat de Nederlandse klant zoekt. De Nissan Ariya is leverbaar vanaf € 47.350 of Operational Lease vanaf € 529.

Nissan is al tien jaar lang pionier op gebied van elektrisch rijden. In 2010 kwam het merk als eerste automerk met een in massa geproduceerde volledig elektrische auto, de LEAF. Inmiddels heeft Nissan wereldwijd meer dan 500.000 elektrische auto’s verkocht. Deze jarenlange ervaring is ingezet voor de ontwikkeling van een volledig nieuw model, genaamd Ariya.


De nieuwe Nissan Ariya heeft het formaat van een compacte middenklasser, maar biedt de interieurruimte die normaliter van toepassing is bij een auto uit een hogere klasse. Zowel de veiligheidsuitrusting als de technologische uitrusting behoren tot de beste op de markt. Kortom, de Ariya vormt een nieuw hoofdstuk in de overgang naar elektrisch rijden. De toekomst begint nu!


De elektrische modellen van Nissan hebben vanaf het begin een verkoopsucces beleefd in Nederland. Ons land behoort dan ook tot een van de eerste markten waar de nieuwe Nissan Ariya leverbaar zal zijn.


Aantrekkelijk van start

Om ook nu weer voortvarend uit de startblokken te komen, geeft Nissan de nieuwe Ariya een aantrekkelijke vanafprijs mee. Prijzen beginnen bij € 47.390 of Operational Lease vanaf € 529 en daarvoor biedt de elektrische crossover een complete standaarduitrusting.


De Ariya wordt standaard aangedreven door een 160 kW (217 pk) sterke elektromotor, gecombineerd met een 63 kWh-batterij. De opgegeven actieradius van deze versie bedraagt 360 kilometer (WLTP). Vanaf het uitrustingsniveau Evolve is de Nissan Ariya uitgerust met een 87 kWh sterk accupakket, waarmee de actieradius afhankelijk van de uitvoering liefst 500 kilometer bedraagt (WLTP). Het motorvermogen van deze krachtigste versie bedraagt 290 kW (394 pk).


Een Ariya voor iedereen

Met vier uitvoeringen is er een Nissan Ariya naar ieders zin verkrijgbaar. De Advance beschikt al over onder meer 19-inch lichtmetalen wielen, een DAB-audiosysteem, verwarmbare stoelen (elektrisch verstelbaar), stuurwiel en voorruit, een 12,3-inch dubbel TFT-scherm voor de bediening van het infotainment (met geïntegreerde spraakbediening, Apple CarPlay en Android Auto). Ook zijn de geavanceerde rijhulpsystemen van Nissan ProPILOT met NaviLink standaard.


Het uitrustingsniveau Evolve is leverbaar vanaf € 56.390 (Operational Lease vanaf € 599) en biedt aanvullend op de Advance onder meer adaptieve koplampen, een BOSE-audiosysteem, geventileerde en elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugenfunctie, een verwarmbare achterbank, een head-up display en ProPILOT Park. Bovendien is de Evolve op technisch vlak voorzien van een 22 kW boordlader, beschikt de elektromotor over 178 kW (242 pk) en bedraagt de actieradius 500 kilometer (WLTP).


Het derde uitrustingsniveau e-4ORCE Evolve kent een vanafprijs van € 61.390 (Operational Lease vanaf € 649) en beschikt – dankzij twee elektromotoren met een systeemvermogen van 225 kW (306 pk) – standaard over elektrische vierwielaandrijving en een actieradius van 460 kilometer (WLTP). De standaarduitrusting wordt verder uitgebreid met onder meer een elektrisch bedienbaar panoramadak, een elektrisch verstelbare middenconsole en modelspecifieke instaplijsten en logo’s.


Tot slot is er de e-4ORCE Performance, het absolute topmodel. Deze heeft een vanafprijs van € 66.390 (Operational Lease vanaf € 699). Ook deze uitvoering beschikt over vierwielaandrijving, maar leveren de elektromotoren een nog hoger systeemvermogen van liefst 290 kW (394 pk). De actieradius bedraagt 400 kilometer (WLTP). Aerodynamische 20-inch wielen behoren tot de standaarduitrusting, evenals luxe nappalederen bekleding.


Pre-orders nu open!
De nieuwe Nissan Ariya is vanaf nu te pre-orderen op nissan.nl/voertuigen/nieuw/reserveer-de-nissan-ariya en staat deze zomer in de showroom.

Lees verder
18 11

INTERSTAR, PRIMASTAR en TOWNSTAR:

Met een vernieuwd aanbod lichte bedrijfswagens bepaalt Nissan de richting voor zijn bedrijfswagens
Interstar, Primastar en nieuwe Townstar zorgen voor duurzame groei aangezien vraag naar bedrijfswagens toeneemt
Met de nieuwe Townstar voorop beantwoordt het nieuwe modellenaanbod aan de veranderende klantbehoeften
Amsterdam, 28 september 2021 – Nissan zet een nieuwe stap met zijn strategie voor lichte bedrijfswagens en onthult een vernieuwd en hernoemd aanbod dat bestaat uit de Interstar, de Primastar en de nieuwe Townstar.

Met deze drie modellen brengt Nissan eenheid in zijn aanbod van lichte bedrijfswagens voor Europa. Dit modellenaanbod biedt zakelijke klanten – zij zijn immers de basis van de strategie voor lichte bedrijfswagens – efficiënte mobiliteit.

De NV400 is omgedoopt tot Interstar en met dit model zorgt Nissan voor een sterkere aanwezigheid in het segment van de grote bestelbussen. De scherper gelijnde NV300 krijgt de naam Primastar en is de middelgrote optie, terwijl Nissan het segment van de compacte bestelbussen bedient met de volledig nieuwe Townstar.

‘Met dit toonaangevende aanbod van lichte bedrijfswagens blijft Nissan ondersteuning bieden aan ondernemers, zowel vandaag als in de toekomst. Dankzij uitgebreide configuratiemogelijkheden biedt het vernieuwde aanbod voor iedere zakelijke uitdaging een oplossing. Van de grote Interstar via de veelzijdige middelgrote Primastar tot de compacte, innovatieve nieuwe Townstar. We luisteren naar onze klanten en blijven voldoen aan hun uiteenlopende behoeften’, zegt Emmanuelle Serazin, LCV & Corporate Sales Director van Nissan Europe.

Als onderdeel van het Nissan NEXT-transformatieplan versterkt het vernieuwde aanbod de slagkracht van de Alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi. Het zorgt voor concurrentievoordelen die het mogelijk maken om het marktaandeel in Europa in de loop naar 2025 te vergroten.

‘We geven prioriteit aan ons bedrijfswagenaanbod en maken gebruik van de kwaliteiten en expertise van de Alliantie om duurzame groei te bereiken. Met de nieuwe Townstar heeft het Nissan-design een nog hoger niveau bereikt en in combinatie met de unieke technologie versterkt Nissan daarmee zijn aanwezigheid in de markt van lichte bedrijfswagens”, zegt Serazin.

E-commerce blijft zich verder ontwikkelen, de verstedelijking neemt toe en het ondernemerschap wordt steeds populairder. Bedrijven moeten rekening houden met veranderende regelgeving op gebied van mobiliteit en een sterkere focus op duurzaamheid.

Als leider op het gebied van elektrische lichte bedrijfswagens borduurt Nissan voort op zijn expertise en sterke historie op gebied van elektrificatie. Een volledig elektrische versie van de nieuwe Townstar volgt de baanbrekende e-NV200 op, een van de eerste elektrische bedrijfswagens in massaproductie. Met op de Ariya geïnspireerde designdetails, zoals de kenmerkende koplampen en het iconische Kumiko-patroon in het front, is de Nissan Townstar een geavanceerd aanbod.

De nieuwe Townstar is het eerste Europese model dat het nieuwe Nissan-logo draagt en belichaamt het innovatieve design en de technologie van Nissan. De nieuwe compacte bedrijfswagen wordt in de fabriek in Maubeuge (Noord-Frankrijk) gebouwd op het CMF-CD-platform van de Alliantie en is het begin van een nieuw tijdperk voor lichte bedrijfswagens van Nissan.

De aanzienlijk verbeterde Primastar onderscheidt zich met een scherp en dynamisch design, dankzij de nieuwe in elkaar grijpende grille, LED-koplampen en (optionele) lichtmetalen 17-inchwielen. Ook is hij voorzien van nieuwe Advanced Driving Assistance Systems (ADAS) die het comfort en de veiligheid verder verbeteren. Bijvoorbeeld met Blind Spot Warning, Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition, Adaptive Cruise Control en Intelligent Emergency Braking.

De middelgrote Primastar beschikt met de reeks motoren die voldoen aan de Euro 6d-emissienorm over meer vermogen. Daarmee profiteren klanten van de nieuwste lage-emissie-aandrijftechnologie, met zowel handgeschakelde als automatische transmissies met dubbele koppeling.

Nissan blijft zich inzetten om bedrijven te helpen om toekomstbestendig te worden. Daarom wordt ieder model van het vernieuwde aanbod voor extra gemoedsrust geleverd met een in heel Europa geldige toonaangevende 5 jaar garantie.

Elektrificatie zal in de markt van lichte bedrijfswagens een steeds grotere rol gaan spelen. Het nieuwe aanbod lichte bedrijfswagens van Nissan helpt bedrijven toekomstbestendig te worden.

Lees verder
18 11

Nieuwe Nissan Townstar

Nieuwe Nissan Townstar biedt met volledig elektrische aandrijving een zeer concurrerend aanbod
Voortbordurend op het succes van de baanbrekende e-NV200 zal de volledig elektrische Townstar de overstap naar emissievrij rijden verder versnellen
Met meer dan twintig geavanceerde technologieën en veelzijdige configuratiemogelijkheden biedt deze nieuwe lichte bedrijfswagen zekerheid en connectiviteit

Berkel 18-11-2021 – Nissan onthult met de nieuwe Townstar zijn nieuwste generatie compacte lichte bedrijfswagens. De volledig elektrisch aangedreven Townstar zal de overstap naar elektrificatie verder versnellen.

Nog nooit bood een lichte bedrijfswagen van Nissan zo veel technologie: de Townstar introduceert meer dan twintig technologieën die nieuw zijn in het segment van lichte bedrijfswagens. Daarmee is de Nissan Townstar, die leverbaar wordt in zowel bestel- als personenuitvoering, een geduchte concurrent in zijn segment.

De Nissan Townstar bouwt voort op het succes van de Nissan e-NV200, een pionier en toonaangevend op de markt van elektrische lichte bedrijfswagens. De volledig elektrische Townstar is nog verder geoptimaliseerd voor de behoeften van zijn berijders. Met een verbeterde batterij van 44 kWh, geavanceerde technologie en lage gebruikskosten is deze elektrische Townstar zeer efficiënt en duurzaam.

‘Met een efficiënte aandrijflijn, een ergonomisch design en unieke technologieën is de nieuwe Townstar volledig uitgerust om te voldoen aan de steeds veranderende behoeften van klanten’, zegt Emmanuelle Serazin, LCV & Corporate Sales Director van Nissan Europe.

‘Met steeds strengere emissienormen, meer milieuzones en de grotere vraag naar last-mile delivery gaan zowel grote als kleine bedrijven op zoek naar effectieve en duurzame oplossingen om concurrerend te blijven’, vervolgt Emmanuelle.


Betrouwbare en efficiënte aandrijflijn

De nieuwe Nissan Townstar is ontwikkeld voor optimale efficiëntie en veelzijdigheid in stedelijke gebieden. Om aan de uiteenlopende behoeften van de klant te voldoen, wordt hij leverbaar in zowel bestel- als personenuitvoering.

De volledig elektrische Townstar – die de Nissan e-NV200 vervangt – profiteert van de uitgebreide ervaring van Nissan op het gebied van elektrisch aangedreven lichte bedrijfswagens. De Townstar is voorzien van geavanceerde technologie en een batterij met een capaciteit van 44 kWh. Hij combineert intelligent energiemanagement met effectieve batterijkoeling in een geoptimaliseerd pakket. De Townstar heeft een actieradius tot 285 km (onder voorbehoud van homologatie). Hij beschikt over een vermogen van 90 kW (122 pk) en het koppel bedraagt 245 Nm.


Nieuwste veiligheids- en infotainmenttechnologieën

Dankzij meer dan twintig nieuwe technologieën past de Nissan Townstar naadloos in het dagelijks leven van zijn gebruikers. De Townstar biedt zijn bestuurder rust en vertrouwen met een breed gamma veiligheidstechnologieën en geavanceerde bestuurdersassistentiesystemen. Onder meer Side Wind Assist, Trailer Sway Assist, Intelligent Emergency Braking met herkenning van voetgangers en fietsers, Junction Assist, Hands-Free Parking en Intelligent Cruise Control maken de Townstar toonaangevend in zijn klasse.

Voor het eerst past Nissan de Around View Monitor (AVM) toe in het segment van lichte bedrijfswagens. Met behulp van diverse camera’s toont het systeem op de display een 360o-overzicht van het gebied rond de auto. Zo kan de bestuurder ook in de stad zorgeloos manoeuvreren.

De Townstar is voorzien van het innovatieve en geavanceerde bestuurdersassistentiesysteem ProPilot, dat de bestuurder ondersteuning biedt op de snelweg. Zo nodig brengt ProPilot de Townstar in druk verkeer volledig tot stilstand en laat hem vervolgens weer optrekken om de voorganger automatisch te volgen. ProPilot houdt de Townstar in het midden van de rijstrook, zelfs in flauwe bochten.

Gemakkelijke connectiviteitsfuncties, zoals E-Call, Apple CarPlay/Android Auto en het draadloos opladen van smartphones, zijn direct vanaf de introductie leverbaar. Daarnaast zijn ook verder verbeterde Connected Services beschikbaar. Deze diensten zijn te gebruiken via de 8-inch touchscreen die in de volledig elektrische Townstar naast het 10-inch instrumentarium van de bestuurder bevindt.

Geavanceerd interieur- en exterieurdesign

De Nissan Townstar wordt gebouwd op het CMF-CD-platform van de Alliantie Renault-Nissan en is vanaf het begin ontworpen met kwaliteit en functionaliteit als prioriteit. Hij draagt bovendien als eerste Europese model het nieuwe Nissan-merklogo. Ook is de Townstar het eerste model dat wordt geïntroduceerd als onderdeel van het Nissan NEXT transformatieplan, waarbij duurzame winst en groei bij alle activiteiten van het merk centraal staan.

De besteluitvoering van de nieuwe Townstar is ontwikkeld om perfect te voldoen aan de behoeften van klanten zoals mkb’ers, die zoeken naar veelzijdigheid, gemak, ruimte en laadvermogen. Bovendien heeft de Townstar een handsfree parkeersysteem dat het parkeren in de stad gemakkelijker maakt.

De personenuitvoering van de nieuwe Townstar voorziet gezinnen van tot wel 755 liter aan bagageruimte. De Nissan Townstar verwelkomt zijn inzittenden met het comfort van een personenauto, verfijnde stoelen en portierbekleding en een moderne afwerking van de middenconsole en het instrumentenpaneel. Ook is er een uitgebreide veiligheidsuitrusting met onder meer een gordelverklikker, Automatic Emergency breaking system, Lane Keep Assist, Blind Spot Intervention en Traffic Sign Recognition.

De Townstar heeft esthetische verwijzingen naar de Ariya, zoals de kenmerkende standaard LED-koplampen en de aerodynamische voorzijde met Kumiko-patroon en een fris V-motion-design met dagrijverlichting.

Veelzijdige zakenpartner

Met zijn veelzijdige configuratiemogelijkheden is de Townstar een betrouwbare, comfortabele en efficiënte zakenpartner. Dankzij de laadruimte van maximaal 3,9 m3 kan de nieuwe compacte bestelbus met gemak twee Euro-pallets en maximaal 800 kg lading vervoeren. De krachtige aandrijflijnen maken een trekgewicht van maximaal 1.500 kg mogelijk. Zo is de Townstar geschikt voor allerlei toepassingen.

De laadruimte is toegankelijk via grote schuifdeuren aan de zijkant en aan de achterzijde naar wens via een achterklep of ongelijke deuren die in de verhouding 60:40 over 180o zijn open te draaien. Ook zijn er slimme opbergmogelijkheden en is een specifieke ruimte voor kantoorspullen aan boord.

Toonaangevend: 5 jaar garantie

Nissan blijft zich inzetten voor kwaliteit en zekerheid voor alle gebruikers van Nissan-bedrijfswagens. Bijvoorbeeld met de toonaangevende garantie van vijf jaar of 160.000 km in heel Europa en acht jaar of 160.000 km garantie op de batterij. De garantie geldt van bumper tot bumper voor de carrosserielak, originele onderdelen en accessoires en is inclusief pechhulp onderweg. Dit zorgt voor extra gemoedsrust onderweg.

Technische specificaties*

Bruikbare batterijcapaciteit

44 kWh

Max. vermogen

90 kW (122 pk)

Max. koppel

245 Nm

Verwachtte actieradius

Tot 285 km

Opladen AC

11 kW standaard, 22 kW optioneel

Opladen DC

75 DC met CCS

Laadtijd DC

0 tot 80% in 42 minuten

Batterijkoeling

Ja (standaard bij 22 kW, optioneel bij 11kW)

*Alle gegevens onder voorbehoud van homologatie.

Lees verder
05 11

Nieuwe Qashqai helpt veilig rijden met geavanceerde rijassistentietechnologie

Onderzoek Nissan: ruim een derde van alle Europese automobilisten is niet voorbereid op winterse omstandigheden
Nieuwe Qashqai helpt veilig rijden met geavanceerde rijassistentietechnologie


Volgens onderzoek van OnePoll* in opdracht van Nissan zegt 36% van de Europese automobilisten onvoldoende te zijn voorbereid op winterse rijomstandigheden. Ook zegt meer dan een kwart (27%) van de ondervraagden de extra veiligheidsvoorzieningen van hun auto niet te begrijpen of te gebruiken voor het rijden in de winter.

Na de invoering van de wintertijd zullen bestuurders vaker in het donker rijden, bijvoorbeeld tijdens de ochtend- en avondspits, terwijl de weersomstandigheden verslechteren. Voor meer dan de helft van de Europese automobilisten baren deze uitdagingen nu al zorgen, aangezien 55% toegeeft nerveus te zijn om in de winter te moeten rijden. 45% van de ondervraagden had graag willen leren hoe je in winterse omstandigheden moet rijden.

Voor hen is de nieuwe generatie Nissan Qashqai een prima metgezel waarmee ze met meer vertrouwen op pad kunnen gaan. De nieuwste Crossover van het merk zit boordevol geavanceerde technologie om bestuurders te assisteren bij het rijden in veeleisende rijomstandigheden en zo voor extra gemoedsrust en veiligheid te zorgen.

“We weten dat deze tijd van het jaar bij veel automobilisten een onveilig gevoel met zich meebrengt. Het onderzoek* toont ook aan dat 55% van de Europese automobilisten een reis annuleert of uitstelt bij slecht weer. We hebben de geheel nieuwe Nissan Qashqai uitgerust met gebruiksvriendelijke technologie waardoor bestuurders zich kunnen concentreren op de weg en zich gerustgesteld voelen in de wetenschap dat het voertuig ondersteuning biedt in uitdagende omstandigheden”, zegt Marco Fioravanti, Vice President Product Planning bij Nissan Europe.

Rijden in het donker of in de mist
Overdag kan sneeuwval of regen het moeilijk maken om andere voertuigen op de snelweg te zien of gezien te worden. Minder dan de helft (49%)* van de Europese automobilisten weet niet hoe ze hun koplampen moeten aanpassen aan de omstandigheden, zoals overschakelen van stads- naar dim- of grootlicht en andersom. Het afstellen van de hoogte van de koplampen is ook problematisch, aangezien slechts 59%* van de bestuurders erop vertrouwt om dit zelf te doen.

De nieuwe Qashqai is leverbaar met adaptieve matrixkoplampen die automatisch de lichtbundel aanpassen aan de wegomstandigheden. Ook medeweggebruikers profiteren van deze technologie, omdat het helpt om tegemoetkomend verkeer niet te verblinden, zoals regelmatig gebeurt doordat bestuurders vergeten hun grootlicht uit te schakelen als een tegenligger nadert.

Rijden in ijzige of besneeuwde omstandigheden
Veilig rijden in ijzige of besneeuwde omstandigheden begint al voordat je instapt. De meeste Europese automobilisten nemen niet de juiste voorzorgsmaatregelen in precaire weersomstandigheden. Meer dan de helft (52%)* wacht niet eens tot de voorruit volledig ontwasemd is voordat ze aan hun reis beginnen, waardoor ze zichzelf en anderen in gevaar kunnen brengen.

De nieuwe Qashqai kan voorzien worden van een voorruit met een geïntegreerd verwarmingselement. Hiermee kan sneeuw of ijs binnen enkele seconden gemakkelijk worden verwijderd, zodat je altijd met optimaal zicht naar voren aan je reis begint. Bovendien hebben de ingenieurs van Nissan de sproeikoppen van de ruitensproeiervloeistof geïntegreerd in de ruitenwissers. Daardoor wordt de vloeistof op de perfecte plek tegen de voorruit gesproeid voor een sneller en beter resultaat. Dat is ook waardevol bij ophoping van vuilresten door nevel van natte en zoute wegomstandigheden, waar we in de winter soms wel dagelijks mee te maken hebben.

Zelfs bij een perfect schone voorruit weet driekwart* van de ondervraagde automobilisten niet precies wat te doen als de auto begint te slippen in ijzige omstandigheden. Meer dan de helft (63%)* weet niet precies welke banden je het beste kunt kiezen als het sneeuwt en met welke remafstand je rekening moet houden op nat wegdek.

Bij sneeuw of regenachtig weer neemt de remweg toe, waardoor je je snelheid moet aanpassen. Toch denkt tweederde van de Europese automobilisten er niet bij na om voorafgaande aan de winter de remmen te laten controleren. En 37% van de ondervraagden denkt er niet bij na om langzamer te rijden in winterse omstandigheden. Dit, in combinatie met het gebrek aan kennis over de remafstand in ijzige omstandigheden, is zorgwekkend. Ook omdat 30%* van de Europese automobilisten denkt dat de remweg in dit soort omstandigheden drie keer groter is, terwijl de remweg tot wel tien keer zo groot is.

Met de nieuwe Qashqai debuteert Intelligent Forward Collision Warning van Nissan in Europa. Deze technologie gebruikt een voorspellende functie die verder kan kijken dan de voorligger en automatisch remt om een aanrijding te (helpen) voorkomen.

Voor optimale tractie in alle omstandigheden is de nieuwe Qashqai verkrijgbaar met geavanceerde vierwielaandrijving die continu de beschikbare tractie controleert. Als de voorwielen grip verliezen, worden de aandrijfkrachten in een fractie van een seconde over de achterwielen verdeeld. Tevens kunnen bestuurders kiezen uit verschillende rijmodi naar gelang de omstandigheden of hun voorkeuren, variërend van sneeuw tot offroad, sport, eco en standaard.

Veiliger rijden
Om bestuurders te helpen de aandacht bij de weg en het verkeer te houden, is de nieuwe Qashqai ook uit te rusten met een head-up display. Die toont de navigatie-aanwijzingen, bestuurdersassistentie en weginformatie in het gezichtsveld van de bestuurder.

Rijden op snelwegen met een bochtig verloop en met rijstroken van verschillende breedte kan ook voor de meest zelfverzekerde automobilisten een uitdaging zijn. Het aanbod van rijassistentiesystemen van de nieuwe Qashai omvat nu ook ProPILOT met Navi-link. Hiermee kan de auto zelf de snelheid aanpassen, bijvoorbeeld in delen waar een lagere maximumsnelheid geldt, of als een scherpe bocht of relatief korte op-/afrit nadert. De nieuwe Qashqai gebruikt ook een camera om de positie in de rijstrook te monitoren. Als de auto onbedoeld de rijstrook dreigt te verlaten, worden automatisch subtiele stuurcorrecties uitgevoerd om de auto in de rijstrook te houden.

De nieuwe Nissan Qashqai staat sinds deze zomer bij de dealers in de showroom. De Crossover heeft een zeer competitieve vanafprijs van 33.890 euro. Het model is leverbaar met keuze uit twee motorvarianten, vier reguliere uitvoeringen en vier fiscaal aantrekkelijke Business-editions voor zakelijk rijders.

  • OnePoll deed in de periode van 10 tot 20 september 2021 onderzoek onder 6.000 automobilisten uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië die wekelijks of vaker in de auto rijden. Het onderzoek is online uitgevoerd met panelleden die zijn gecrediteerd om deel te nemen aan enquêtes. Respondenten werden getarget met behulp van screeningvragen en profielgegevens om ervoor te zorgen dat de juiste demografie werd bereikt.
Lees verder
08 10

desjkem

Berkel 08-10-2020


Dashcam : Wat is dat nou, zo’n ‘desjkem’.? Een videocameraatje op de voorruit, is dat om mooie routes op te nemen? Ja, kan. Maar ze zijn vooral bedoeld om bewijsmateriaal te verzamelen. Hoe verliep een ongeluk? Wie zat er goed (of fout)? En wat was het kenteken van die wegpiraat die wegscheurde na het incident.
Vraag naar de mogelijkheden vanaf 129 € incl montage heeft u er al een !


https://www.youtube.com/watch?v=KjFTN6X9_go&t=8s

Lees verder

Onze belofte

Als klant van Cas Lamens heeft u altijd de aangename zekerheid dat er een professionele organisatie achter u en uw auto staat. We bieden u een compleet pakket dienstverlening zodat u altijd en overal zorgeloos kunt rijden.

Meer service

Plan uw afspraak

Via onze online plan module, kunt u direct een afspraak maken voor onderhoud of reparatie. Maakt u liever telefonisch een afspraak? Dat kan natuurlijk, belt u dan met ons via telefoonnummer 010 511 23 99

Maak een afspraak
Afbeelding 1 4592
Afbeelding 2 4592
Afbeelding 3 4592