Cas Lamens
Cas Lamens
Cas Lamens
Cas Lamens
Cas Lamens
 

Nieuws

Het laatste nieuws

Wij hebben hem in de showroom staan de Qashqai modeljaar 2018
Klaar om leidende positie in zijn segment vast te houden
Nieuwe Nissan QASHQAI: flinke upgrade voor design, technologie en prestaties
•Best verkochte Crossover van Europa significant aangescherpt
•Upgrade op het vlak van design, technologie en prestaties op basis van ervaringen van 2,3 miljoen eigenaren
•Nieuwe uitvoering Tekna+ als meest ultieme QASHQAI
•ProPILOT-technologie voor autonoom rijden
•Intelligent Emergency Braking met Pedestrian Recognition een van de vele nieuwe systemen in kader van Nissan Intelligent Mobility
•Verkoop start in Berkel per direct !
Berkel & Rodenrijs 10-07-2017– De Nissan QASHQAI is op vier fronten verbeterd en gewijzigd. Het aangescherpte design is nog tijdlozer. Het interieur oogt kwalitatief hoogwaardiger. De prestaties zijn verbeterd en Nissan heeft nieuwe intelligente mobiliteitstechnologie toegevoegd.
De wijzingen zijn voor een belangrijk deel ingegeven door de ervaringen van QASHQAI-rijders. Nissan wil de leidende positie van dit model in zijn segment vasthouden. In dat kader wordt ook een nieuwe uitvoering Tekna+ geïntroduceerd, die met uitrusting en luxe toonaangevend is in het C-Cross-segment.
Bij zijn introductie in 2007 was de QASHQAI een ware pionier. Hij is altijd geprezen om zijn vertrouwde rijgedrag. Door een flink aantal verbeteringen stuurt het nieuwe model nog scherper en verfijnder. Innovatieve technologieën zijn toegevoegd en de veiligheid is naar een hoger niveau getild. De nieuwe QASHQAI is leverbaar met ProPILOT, Nissans technologie voor autonoom rijden.
Philippe Saillard, Senior Vice President, Sales & Marketing bij Nissan Europe: “De tweede generatie QASHQAI is het boegbeeld van onze innovatieve Crossovers sinds 2014. Door de fenomenale verkoopresultaten staat hij op de eerste plek in zijn segment. Met alle verbeteringen op het gebied van design, kwaliteit, technologie en rijdynamiek hebben we het volste vertrouwen dat hij die positie vast kan houden.”
Engineeringteams in Groot-Brittannië, Spanje en Duitsland hebben de vernieuwingsslag uitgevoerd. De productie van de QASHQAI blijft in de fabriek in Sunderland, een van de efficiëntste productiefaciliteiten van Europa. De verkoop van de nieuwe Nissan QASHQAI start in september 2017.
Nieuwe Nissan QASHQAI in detail

De Nissan QASHQAI schrijft autohistorie. In de eerste plaats doet hij dat met zijn pioniersrol in het C-SUV segment. Hij is de onbetwiste leider in dit segment met een marktaandeel van 10,3%, ondanks dat de concurrentie flink is toegenomen. Op dit moment telt het segment meer dan twintig modellen van verschillende merken.
De QASHQAI is eenvoudigweg het succesvolste model in de 83-jarige historie van Nissan in Europa. Er zijn 2,3 miljoen exemplaren verkocht sinds de introductie in 2007. Dit model heeft bovendien meer dan tachtig prijzen gekregen, inclusief negentien ‘Car of the Year’ titels.
Geheel in tegenstelling tot de trend loopt de verkoop aan het einde van zijn levenscyclus niet terug. Afgelopen maart was de succesvolste maand voor de QASHQAI met een verkoop van 33.000 exemplaren in Europa.
Het succes is voor een groot deel te danken aan een combinatie van eigenschappen die van de QASHQAI de ultieme ‘urban Crossover’ maken. Hij is praktisch en aantrekkelijk. Het is een SUV met de afmetingen, de rijdynamiek en de gunstige gebruikskosten van een hatchback. De vele aanpassingen zijn gericht op het vasthouden van zijn leidende positie in Europa.
Net als bij alle nieuwe modellen van Nissan is in hoge mate rekening gehouden met ervaringen en feedback van gebruikers. Uit reviews kwam onder meer naar voren dat er wensen lagen op het vlak van interieurstyling. Dat resulteerde in nieuwe premium features en rijker uitgeruste versies, plus extra verfijning en nieuwe veiligheidstechnieken.
De ultieme QASHQAI: Tekna+ als nieuwe topversie

Nissan voegt een vijfde uitvoering toe aan het leveringsprogramma van de nieuwe QASHQAI. Dat is Tekna+, een topversie boven de uitvoeringen Visia, Acenta, N-Connecta en Tekna.
De Tekna+ biedt nieuwe premium stoelen met nappa-lederen bekleding en luxe 3D-stiknaden. Behalve de standaardkleur zwart is er ook de kleur aubergine leverbaar.
De bestuurdersstoel heeft viervoudig elektrisch verstelbare luchtcompartimenten, zodat iedere bestuurder de stoel perfect kan instellen voor maximaal comfort. De geheugenfunctie voor de stoelinstelling slaat ook de stand van de buitenspiegels op. Die functie is voor het eerst te vinden op een Nissan in Europa. De Tekna+ is vanbuiten te herkennen aan satijnglanzende, zilverkleurige buitenspiegelkappen en dakrails.
Opgefrist interieur maakt de nieuwe QASHQAI nog aantrekkelijker

De hogere kwaliteitsbeleving is een van de belangrijkste verbeteringen in het interieur. De aanpassingen zorgen voor een hoger afwerkingsniveau, meer verfijning en een meer op de rijder gerichte aanblik. Bij het instappen valt onder meer het nieuwe stuurwiel op, dat qua design sterke overeenkomsten vertoont met dat in de nieuwe Micra en X-TRAIL. Het heeft nu een sportieve D-vorm met een afgevlakte onderzijde.
Het centrale deel van het driespaaks stuurwiel is compacter, waardoor de opening aan de bovenzijde 17% groter is voor een beter zicht op het instrumentarium. De schakelaars, links voor het informatiedisplay en rechts voor de cruise control, zijn intuïtiever te bedienen, zodat de bestuurder de ogen meer op de weg gericht kan houden.
De rand van het stuurwiel is in diameter toegenomen – van 34 naar 37,5mm – voor een betere houvast. Ook nieuw is de satijnglanzende, zilverkleurige afwerking van de stuurwielspaken, waarin de vorm van Nissans ‘V-motion’ grille is te herkennen.
De luchtinlaten en deuropeners zijn met kwalitatief hoogwaardiger materiaal afgewerkt. De armsteun op de middenconsole is vanaf de uitvoering Acenta voorzien van fraai stikwerk. De hemelbekleding van de QASHQAI is nu donker gekleurd op de uitvoering Tekna+ en optioneel leverbaar op de Tekna. De bedieningshendel van de versies met de automatische X-tronic CVT-transmissie hebben nu een ‘leatherlook’ manchet.
Alle elektrisch te bedienen ruiten zijn nu voorzien van een tipfunctie voor automatisch openen en sluiten. Dat kan ook op commando van de afstandsbediening.
Nieuw ontworpen stoelen voor meer comfort

Het comfort van de QASHQAI krijgt van meet af aan de handen op elkaar bij de gebruikers. Om die beleving te versterken, zijn de voorstoelen vanaf de uitvoering N-Connecta voorzien van een compleet nieuw ontwerp met een langere zitting en hogere randen. Ook de rugleuning is langer en voorzien van een taps toelopende vorm op schouderhoogte.
De achterzijde van de rugleuningen is anders van vorm. Ze zijn afgewerkt met krasbestendig kunststof en voorzien van opbergzakken. Door de rankere vorm is er achterin meer ruimte voor de knieën. De uitvoering Acenta heeft nieuwe, duurzamere stoelbekleding.
Feedback van klanten resulteerde ook in verbeterde infotainmentsystemen. Het NissanConnect infotainmentsysteem met DAB digitale radio en satellietnavigatie heeft een slimme, nieuwe gebruikersinterface. NissanConnect is standaard vanaf de uitvoering N-Connecta en optioneel voor de Acenta. De uitvoeringen met NissanConnect zijn te herkennen aan de haaievinvormige dakantenne.
In de dakconsole met de interieurverlichting is nu ook de microfoon voor handsfree bellen geïntegreerd. Deze plek zorgt voor een storingsvrije ontvangst. Verder biedt het ruime en veelzijdige interieur allerlei slimme bergruimtes. De bagageruimte heeft een inhoud van 430 liter en kan worden vergroot tot 860 liter met de gescheiden (60:40) neerklapbare achterbank. Een innovatief Flexible Luggage Board System biedt tal van mogelijkheden om lading goed vast te zetten. Met dit systeem zijn achttien verschillende configuraties mogelijk.
Nieuw BOSE Premium audiosysteem

De uitvoeringen Tekna (optioneel) en Tekna+ hebben een volledig nieuw BOSE Premium audiosysteem met acht luidsprekers. Het bestaat uit twee 25 mm tweeters voorin, twee 165 mm speakers in de voorportieren, twee 130 mm speakers in de achterportieren en twee 115 mm subwoofers in een speciaal ontwikkelde 7,7-liter behuizing in de ruimte van het reservewiel. De digitale BOSE-versterker met acht kanalen en digitale signaalverwerking is onder de passagiersstoel gemonteerd.
Het is het meest uitgebreide audiosysteem ooit in een in Europa geleverde Nissan. De geluidsbeleving benadert die van een liveconcert dankzij haarscherpe akoestische prestaties en minimale vervorming bij hogere volumes.
Door de komst van het BOSE Premium soundsystem zijn nu drie audiosystemen beschikbar voor de QASHQAI. De andere systemen zijn aangepast aan het gewijzigde interieur en leveren hogere audioprestaties.
Design nog tijdlozer

Nissan heeft het uiterlijk verder aangescherpt. Hiermee heeft de Nissan QASHQAI een meer premium uitstraling. ‘Premium Dynamism’ zoals Nissan stelt. De aanpassingen betreffen een compleet nieuw front waarin Nissans nieuwe ‘V-motion’ grille met een groter merkembleem de aandacht opeist.
Midden onder de bumper zitten twee nieuwe horizontale stroken. Die zijn zwart bij de Visia en Acenta en satijnzilver vanaf de N-Connecta. De mistlampen zijn meer geïntegreerd in het ontwerp en lager gepositioneerd. Die zijn standaard vanaf de uitvoering Acenta.
Het merkembleem van Nissan is er in twee varianten. Vanaf de N-Connecta heeft het een volledig vlakke afwerking. Dat is nodig voor de nieuwe radarsensor dat onderdeel uitmaakt van Intelligent Emergency Braking (IEB). Door de vlakke afwerking kunnen de radargolven ongestoord door het logo worden gezonden en ontvangen. Voorheen zat deze sensor lager in de grille. De uitvoeringen zonder IEB hebben het gebruikelijk gevormde merklogo.
Ook nauwelijks zichtbaar is de frontcamera. Die is nu gepositioneerd in de verchroomde omlijsting van de grille. Deze camera is onderdeel van de Around View Monitor, Nissans innovatieve 360° camerasysteem voor parkeren.
De koplampunits zijn eveneens nieuw van vorm, met een duidelijk verschil tussen de halogeenunits op de Visia, Acenta en de N-Connecta en de full LED-koplampen op de Tekna en de Tekna+ (optioneel voor de N-Connecta). De halogeenkoplampen hebben nieuwe boemerangvormige dagrijverlichting, bestaande uit negen LED’s in plaats van zes. De lenzen zijn dikker en dat draagt bij aan de tijdloze en hightech uitstraling van de nieuwe QASHQAI.
De reflectoren voor de dimlichten zijn gelijk gebleven. Groot licht heeft een nieuw reflectordesign, dat een bredere lichtbundel oplevert. De geïntegreerde richtingaanwijzer is nu van groter formaat.
De uitvoeringen met full LED-koplampen hebben eveneens een andere boemerangvormige signatuur voor de dagrijverlichting. Die verlichte band met LED’s loopt nu door bovenlangs de lampunits. De dimlichten zijn nu bovendien voorzien van het Adaptive Front Lighting System (AFS). De lichtbundels bewegen in de bocht mee, afhankelijk van de snelheid en de stuurinput. Het is de eerste keer dat Nissan AFS toepast in Europa. Het systeem zorgt voor meer zicht in bochten bij het rijden in het donker en dientengevolge ook voor meer veiligheid. Voor grootlicht fungeren de geïntegreerde units voor dagrijverlichting en richtingaanwijzers met behulp van vier nieuwe LED-reflectoren.
De vernieuwde motorkap wordt gekenmerkt door scherpere lijnen met een radius van slechts vijf millimeter. Het is een technisch hoogstandje om zulke scherpe vouwen in een stuk plaatwerk te krijgen en het versterkt de krachtige uitstraling van de QASHQAI.
De achterzijde van de nieuwe QASHQAI is eveneens bijgewerkt. Vanaf de N-Connecta heeft de achterbumper zilverkleurige inzetten. Het motief van de boemerangvormige LED-achterlichten is verder doorgetrokken waardoor de achterzijde breder lijkt. Het inwendige van de lampunits is wat donkerder dan voorheen.
Aandacht voor designdetails is nergens meer evident dan bij de parkeersensoren. Ze zijn nu volledig vlak geïntegreerd in de bumpers en derhalve niet zichtbaar. Een detail dat bijdraagt aan het beeld van premium kwaliteit.
Van opzij gezien is de QASHQAI te herkennen aan nieuw ontworpen lichtmetalen wielen van 17, 18 en 19 inch. De grootste exemplaren hebben twee designelementen die nieuw zijn voor Nissan in Europa. Dat zijn spaken met subtiele uithollingen en kleine vlakjes in de rand van de velg.
De nieuwe QASHQAI is 17 mm langer, waarmee de totale lengte uitkomt op 4.394 mm. De breedte (1.806 mm) en de hoogte (1.595mm) zijn ongewijzigd. Verder heeft Nissan twee nieuwe kleuren aan het aanbod toegevoegd: Vivid Blue en Chestnut Bronze.
Meer zelfvertrouwen

Het rijgedrag van elke Nissan schept vertrouwen. De wegligging is soepel en verfijnd met een precieze besturing en handling, zowel op snelwegen als op buitenwegen en in stadsverkeer. Dat geldt ook voor de Nissan QASHQAI. Deze eigenschappen zijn dankzij een aantal aanpassingen naar een nog hoger niveau getild.
De engineers van Nissans ontwikkelingsteam bij het Nissan Technical Centre Europe maakten gebruik van de input van QASHQAI-rijders. Op het gebied van comfort is gekeken naar een stabielere carrosserie en betere opvang van schokken. Dat is gelukt door de kortere veerweg en verbeterde rubberen componenten van de schokdempers. De stijfheid van de stabilisatiestangen is vergroot wat gunstig is voor de handling. De carrosserie beweegt minder bij het rijden over grote oneffenheden door wijzigingen aan het Active Ride Control systeem.
De handling wordt gekenmerkt door een meer vertrouwenwekkend gevoel en stabiliteit in scherpe bochten. Dat is bereikt door een dikkere stuurkolom en een aanpassing in de mate van stuurbekrachtiging rond de middenstand. Nieuwe technologie, genaamd

Active Return Control, betekent dat het stuurwiel meer natuurlijk naar de middenstand terugkeert. Ook nieuw is een dynamische stuurdemper om vibraties te onderdrukken.
Vermindering van geluid, trillingen en resonanties

Geluid, trillingen en resonanties (NVH) zijn aangepakt door de toepassing van geluidsisolerend materiaal van betere kwaliteit in de voorportieren en in de wielkasten achter. Ook is extra portierafdichting gemonteerd en de achterruit is dikker – van 3,15 mm naar 3,85 mm. Tevens is het motorgeluid van de 1,6-liter dieselmotor verminderd door een nauwkeuriger calibratie van de aandrijflijn. Inzittenden ervaren een stiller interieur en een meer premium gevoel. Ze raken minder snel vermoeid. Luisteren naar muziek of een telefoongesprek is fijner.
De wijzigingen in de vormgeving leveren een luchtweerstand op van Cw 0,32, waarmee de QASHQAI nog altijd tot de beste behoort in zijn segment. Het is bereikt door nieuwe ‘vortex generator’ technologie onder de voorbumper. Deze technologie stamt uit de lucht- en ruimtevaartindustrie. Het gaat om kleine verhoogde secties in de bumper die de luchtstroom onder de auto breken en minder lift opleveren. Ook windgeruis neemt af. Nissan ziet deze technologie als een innovatie in de aerodynamica en heeft hierop patent verkregen.
Nieuwe Nissan Intelligent Mobility technologie, inclusief ProPILOT

Nissan Intelligent Mobility staat voor geavanceerde technologie, waardoor auto’s aantrekkelijker worden om te rijden en tegelijk meer geaccepteerd worden in de samenleving. Een vertrouwd en tegelijk opwindend rijgedrag zijn het doel, maar ook connectiviteit met internet en veiligheid op de weg.
Met de nieuwe QASHQAI gaat Nissan op dit vlak nog een stap verder. Begin 2018 wordt ProPILOT geïntroduceerd. Het is de eerste fase op weg naar volledig autonoom rijden. ProPILOT kan het sturen, accelereren en remmen op een rijbaan van de snelweg overnemen. Het is gebaseerd op drie systemen – Lane Keep Assist (LKA), Intelligent Cruise Control (ICC) en Traffic Jam Pilot (TJP). ProPILOT is in te schakelen met een knop op het stuurwiel. Informatie verschijnt in de display tussen de meters. In aanloop naar de marktintroductie van ProPILOT worden meer details vrijgegeven.
Meer Nissan Intelligent Mobility technologieën zijn aanwezig bij de QASHQAI. Rear Cross Traffic Alert is voor het eerst beschikbaar en vermindert het risico op een aanrijding bij het achterwaarts wegrijden uit een parkeervak. Het systeem waarschuwt de bestuurder als verkeer nadert met behulp van licht- en geluidssignalen.
Intelligent Emergency Braking zit al op de QASHQAI vanaf 2014, maar nu herkent het ook overstekende voetgangers dankzij Pedestrian Recognition, dat informatie van de frontcamera en frontradar combineert. Blind Spot Warning werkt nu met radargegevens in plaats van camerabeelden. Daardoor kan het achteropkomende verkeer in een grotere hoek signaleren en accurater waarschuwen.
Traffic Sign Recognition, Intelligent Driver Alertness, Intelligent Park Assist, Intelligent Around View Monitor en Lane Departure Warning werken eveneens nauwkeuriger door technologische aanpassingen.
Nieuw voor de QASHQAI is Stand Still Assist (SSA), met aanvullingen als Hill Start Assist (HSA) op modellen met handgeschakelde transmissie. SSA houdt de auto op de rem tot aan drie minuten. Staat hij langer stil dat wordt automatisch de elektrische parkeerrem geactiveerd. SSA werkt op hellingen maar ook op een vlakke weg. De bestuurder kan dus altijd de voet van het rempedaal halen zonder dat de auto wegrolt. Dat is veilig en schept vertrouwen. Een groen indicatielampje geeft aan dat het systeem actief is.
De nieuwe QASHQAI behoudt de in 2014 verkregen vijf sterren Euro NCAP veiligheidsranking.
Efficiënte krachtbronnen

Voor de nieuwe QASHQAI is te kiezen uit benzine- en dieselmotoren, handgeschakelde zesbak of automatische X-tronic CVT transmissie en twee- of vierwielaandrijving. De 1,5-liter dieselmotor van 81 kW (110 pk) valt op door een lage CO2-emissie van 99 g/km en een toonaangevend laag brandstofverbruik van gemiddeld 3,8 l/100 km.


« Terug
Cas lamens afbeelding
Cas lamens afbeelding
Nissan Customer Promiss

Laatste nieuws

Wij hebben hem in de showroom staan de Qashqai modeljaar 2018
Klaar om leidende positie in zijn segment vast te houden Nieuwe Nissan QAS...
Lees verder »
Zorgeloos op vakantie - doe de vakantie check!
Na een periode van hard werken is het heerlijk om op vakantie te gaan. Eve...
Lees verder »
Je achterklep handfree openen het kan vanaf nu bij de Nissan X-Trail
Schop je achterklep letterlijk open Met je handen vol de kofferbak ...
Lees verder »

Bezoek ook

 

Nieuwsbrief

Naam:
Email:
Aanmelden:
Afmelden:
 
Volg ons ook via: Twitter Facebook